سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۵۶
کد خبر: ۷۱۸۱۸
|
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۳
بازدی رییس شورای شهر از منطقه 19
رئیس شورای شهر پایتخت از لوکشین شهر موش‌ها که درمجموعه شهربانو در حال آماده سازی است بازدید کرد و باحضور منیژه حکمت و مرضیه برومند لوکی شن این مجموعه را رونمایی کرد.
به گزارش شهر،  مسجد جامعی رئیس شورای اسلامی شهر تهران این هفته در ادامه برنامه کشف تهران خود به منطقه 19 تهران و محله‌هایی مثل عبدل‌آباد رفت و در هوایی بارانی و بدون چتر، مهمان  «شهربانو »، «شهرموش‌ها» و «شهر اموات» بود.

 احمد مسجدجامعی علاوه بر برنامه‌های قطعی شده خود، در ادامه دیدارهای دوره‌ای مناطق این هفته به منطقه 19رفت و در همان ابتدا به بوستان ولایت و "شهربانو" و مجموعه‌های مختلف در آن سرک کشید.

تهران‌گردی مسجدجامعی رییس شورای شهر از منطقه ۱۹

وی در اولین بازدید وارد قدیمی‌ترین آشیانه مجموعه قلعه‌مرغی سابق شد. این مجموعه که حالا شبیه خرابه‌ای شده است دارای دیوارهایی بلند و ستون‌های سقفی چوبی با طراحی زیبا و جالب است که به دست "مارکوف" روس ساخته شده‌اند و در کنار ان اولین برج مراقبت پرواز کشور وجود دارد و مسجدجامعی به همراه خبرنگاران به بالای آن برج هم که حالا ورودی شهربانو شده رفت.


مسجدجامعی با برشمردن پیشینه تاریخی پادگان قلعه مرغی و نقش آن در آموزش هوانوردی و شکل‌گیری نخستین آشیانه‌ها و نشستن نخستین هواپیماها در این پادگان بر ثبت این آثار تاریخی و جلوگیری از تخریب آنها تأکید و پیشنهاد کرد که موزه هوانوردی در این پارک و در همین سوله‌های تاریخی ایجاد شود.


وی در ادامه به زورخانه‌ای که از سالهای گذشته در مجموعه پادگان قلعه مرغی وجود داشته و حالا شهرداری آن را برای عموم مردم آماده کرده است رفت و به خواهش باستانی‌کاران حاضر در زورخانه - شامل پیشکسوتان و جوانان با هم - زمان بیشتری را در آنجا ماند و پای صحبت و درد و دل آنها نشست. باستانی‌کاران این جمع که از مجموعه تیم ملی هم بودند، خواستار توجه بیشتر شهرداری در خلاء حمایتی وزارت ورزش شدند. مسجدجامعی در ادامه به داخل گود زورخانه رفت و با ورزشکارانش عکس یادگاری گرفت.


مسجد جامعی رئیس افتخاری شهر موش‌ها
از حاشیه‌های بسیار جالب این دیدارها، حضور سرزده مسجدجامعی در لوکیشن فیلم سینمایی شهر موش‌های 2 بود که در حال حاضر در یکی از سالن‌های سرپوشیده بوستان ولایت آماده می‌شود. در این دیدار منیژه حکمت - تهیه‌کننده و مرضیه برومند- کارگردان فیلم و تعدادی از عوامل تولید حاضر بودند و با حضور رئیس شورای شهر برای نخستین بار از نحوه تولید این اثر پرهزینه سینمایی و دکور بسیار زیبای آن رونمایی شد.

رونمایی از لوکیشن اصلی فیلم «شهر موشها» با حضور مسجد جامعی در منطقه ۱۹

در این دیدار که همراه با دیالوگی جالب و طنزآمیز بین تهیه‌کننده و کارگردان و مسجد‌جامعی همراه بود ، توضیحاتی درباره روند اجرای این پروژه و ویژگی‌های شخصیت‌های عروسکی حاضر در آن ارائه شد و منیژه حکمت اعلام کرد که کل شخصیت‌های این فیلم همان دانش‌آموزان مدرسه موش های در سی سال قبل است که حالا بزرگ شده‌اند.

وی گفت که کپل و نارنجی با هم ازدواج کرده‌اند و بسیاری از شخصیت‌های داستان حالا مسئولان همین شهر هستند که شاغل شده و ازدواج کرده‌اند و ماجراهای جذاب و جدیدی آفریده‌اند.

مسجد جامعی هم به شوخی به مرضیه برومند گفت: شهرتان شورا دارد؟ رئیس نمی‌خواهید؟ که برومند هم در پاسخ گفت : خوشحال می‌شویم شما رئیس افتخاری شهر موش ها باشید.

رئیس شورای شهر تهران که در این بازدیدها معمولا به خانه چند شهید هم می‌رود، این هفته به خانه مادر شهیدان "سجادیان" رفت و دقایقی را در مورد همسر و چهار پسرش در گذشته و حال امروز خودش به صحبت نشست نشست و پس از آن به دیدار دو خانواده شهید رفت. او در ادامه به خانه شهیدان "شُکری" رفت و با مادر این شهیدان هم گفت‌وگو کرد.

عیادت رییس شوررای شهر تهران و هیات تهرانگردی از خانه مادر شهیدان سجادیان

وی در میان برنامه شلوغ خود به منزل میلاد مآبی - از نخبگان علمی کشور که با وجود معلولیت، مراحل تحصیلی خود را با پشتکار پشت سر گذاشته و در حال حاضر فیزیک هسته‌ای را در دانشگاه صنعتی شریف می‌خواند، حاضر شد و از او تقدیر کرد.

تیم تهران گردی در سپس به منزل عزیز صبوری- از شاعران آیینی منطقه 19 رفت و این شاعر آئینی دقایقی به قرائت شعر و مداحی از پیام آوران کربلا از جمله حضرت رقیه(س) پرداخت.

حضور مسجد جامعی در منزل یکی از شاعران و مداحان اهل بیت

به گزارش ایسنا، یکی از برنامه‌های اصلی مسجد جامعی در محله حاشیه‌ای منطقه نوزده و کوره‌پزخانه‌های غیرفعال و فعال بود و ضمن بازدید از کوره‌های خالی و خرابه آجر در منازل محقر کارگران و ساکنان ایرانی و افغان برخی از حاشیه‌نشین‌ها حضور یافت و با برخی از آنها گفت‌وگو کرد. در این بازدید مسجدجامعی وارد اتاقی شد که همه را حیرت زده کرد چرا که در آن اتاق که محل زندگی یک مرد بود ، یک اسب هم نگهداری می‌شد و شرایط محیطی و بهداشتی بسیار نامناسبی داشت.

بازدید مسجد جامعی از خرابه‌های اطراف کوره پزخانه‌های منطقه ۱۹

مردم این منطقه را ایرانی - افغان تشکیل می‌دهد و عموما سالهاست که در همان منطقه و کوره‌پزخانه‌ها کار و زندگی کرده‌اند و حالا با تعطیلی این کوره‌پزخانه‌ها آنها در همان محل زندگی هم می‌کنند و شهرداری با توجه به داشتن مالک شخصی این کوره‌ها و فضای اطرافش به جز برخی خدمات کلی، امکان ارائه خدمات دیگری را ندارد.

البته رئیس شورای شهر و شهردار و منطقه 19 که همراه او بود بر تهیه برنامه‌ای برای ساماندهی و آزاد سازی این زمین ‌ها تاکید کردند.

رئیس شورای شهر همچنین با حضور در برخی از روستاهای منطقه از جمله‌جعفرآباد و مرجان آباد از امام‌زاده علی‌اکبر و اماکن قدیمی آن نظیر یک حمام قدیمی دیدن و با برخی از مسئولان و معتمدان محل گفت‌وگو کرد.

برنامه مسجدجامعی به "شهر اموات" و قطعه نام‌آوران بهشت زهرا (س) رفت و بر سر مزار دکتر کاظم معتمدنژاد، پدر علم نوین ارتباطات در ایران و همچنین ناصر حجازی، اسطوره فوتبال رفت و فاتحه خواند. همچنین با حضور بر مزار مادر شهید بروجردی که هفته گذشته دار فانی را وداع گفته بود برای این مادر فداکار قرائت فاتحه کرد. 



منبع: ایسنا
نظر شما