دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۳۴
کد خبر: ۷۱۸۳۱
|
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۷
112 کودک کار و خیابان در منطقه 19 طی سال جاری شناسایی و ضمن ساماندهی از خدمات رفاهی بهره مند شدند.
به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 19، حجت الاسلام رسول جوادی با اعلام این خبر گفت: این کودکان بیشتر در محدوده های اتوبان بهشت زهرا، میدان مرکزی میوه و تره بار، بازارچه عبدل آباد و نعمت آباد فعالیت می کردند که پس از شناسایی، فعالیتهای مختلفی جهت ساماندهی آنها انجام شد.

به گفته وی از ابتدای سال جاری تاکنون فعالیت هایی همچون بازدید از منازل این کودکان، ارائه مشاوره و خدمات پزشکی رایگان، کارگاه های آموزش و برگزاری همایش های روز جهانی کودک صورت گرفته است.

همچنین به منظور فراهم ساختن وسیله امرار معاش برای کودکان کار وخیابان تاکنون 10 کودک جهت اشتغال به مراکز حرفه آموزی معرفی شده اند.

جوادی ارائه مشاوره به 80 کودک، بهره مندی 165 ویزیت رایگان، اهدای 50 بن به کودکان بی بضاعت، توزیع 3 هزار بروشور  درخصوص حقوق کودک و اهدای بن 30 هزار تومانی به 300 کودک از دیگر خدمات ارائه شده به این کودکان در طول امسال است.

وی در ادامه از شناسایی نقاط بی دفاع شهری خبر داد و گفت: تاکنون 184 نقطه در محدوده این منطقه شناسایی شده اند که بهسازی این نقاط و شناسایی نقاط جدید، در برنامه های جاری و آتی مرکز رفاه و خدمات اجتماعی این حوزه هستند. 

جوادی خاطرنشان کرد: نقاط بی دفاع شهری مشکلاتی همچون بافت فرسوده، عدم روشنایی معابر، عدم وجود کانکس نیروی انتظامی در بوستانها، تردد معتادان در برخی از این نقاط و باغهای رها شده دارند که باید رفع شوند.

گفتنی است تاکنون 55 نقطه بی دفاع شهری در ناحیه یک، 43 نقطه در ناحیه 2، 50 نقطه در ناحیه 3، 25 نقطه در ناحیه 4 و 11 نقطه در  ناحیه 5 شناسایی شده اند. 
نظر شما