يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۳۶
کد خبر: ۷۱۹۳۰
|
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۴
خبرگزاری فارس خبر داده است که امروز جمعی از رانندگان تاکسی شهر تهران در اعتراض به اظهارات محمود سریع القلم مشاور رئیس جمهور صبح امروز در مقابل نهاد ریاست جمهوری تجمع کردند.
به گزارش شهر، براساس این گزارش تجمع کنندگان اظهارات سریع القلم را توهین به خود قلمداد کرده اند. سریع القلم چندی پیش در برنامه ای که توسط موسسه فرهنگی امام موسی صدر تدارک دیده شده بود، به نقد پوپولیسم پرداخت و گفت: «یک راننده تاکسی که از 5 صبح تا 12 شب باید در این خیابان ها بدود تا هزینه 3 بچه دانشجویش را درآورد، سر چهارراه از او می پرسند که نظر شما درباره برنامه هسته ای و مذاکرات ژنو چیست؟ او چه دانشی دارد که یک واکنش منطقی به این سوال بدهد.»

به نظر می رسد سخنان سریع القلم انتقادی به روش صدا و سیما در گزارش های خبری آن است. نقدی که ناظر به این نکته است که صدا و سیما برای نقد عملکرد دولت در حوزه های مختلف با افرادی گفت و گو می کند که که اطلاع ناقص و نادرستی از اصل موضوع دارند و به گونه ای با سوء استفاده از ان ها رویکردهای مورد نظر خود را به مخاطبان القا می کند.

خبرگزاری فارس تعداد تاکسیرانان در تجمع امروز را 30 نفر اعلام کرد و نوشت که ان ها در پایان تجمع خود نامه اعتراض آمیز خظاب به روحانی به دفتر رییس جمهور تحویل دادند. 

براساس این گزارش در بخشی از نامه تاکسی‌رانان تهرانی خطاب به رئیس‌‌جمهور با اشاره به رأی مردم در روز 24 خرداد به روحانی آمده است: «ما پای صندوق‌های رأی آمدیم تا به کسی رأی بدهیم که در کنار حفظ استقلال و آزادی و اسلامیت کشور وضعیت معیشتی ما را بهبود بخشد و مشکلات‌مان را حل کند اما امروز می‌بینیم که نه تنها مشکلات حل نشده بلکه شاهد توهین و تحقیر از سوی اطرافیان جنابعالی هم هستیم.»

در ادامه این نامه آمده است مشاور جنابعالی آقای سریع‌القلم که معلوم نیست تاکنون کجا بوده به یکباره از گرد راه می‌رسد و به کسبه فهیمی که همواره در صف مقدم حرکت سیاسی ملت بوده‌اند، با توهین و تحقیر سخن می‌گوید.

محمود سریع القلم یکی از اساتید برجسته علوم سیاسی در دانشگاه شهید بهشتی است که تالیفات مهمی در باب توسعه دارد.  وی سال ها در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام به تحقیق و پژوهش مشغول است. سریع القلم در دولت یازدهم به عنوان مشاور ارشد روحانی در امور سیاست خارجی انتخاب شده است.
 
منبع: فرارو
نظر شما