يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۵۶
کد خبر: ۷۲۰۰۱
|
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۶
استاندار تهران با اشاره به تلاشهای صورت گرفته برای اتمام پروژه های در دست اقدام از ارتقاء جایگاه استانداری تهران در بودجه سال 93 خبر داد.
به گزارش شهر، جلسه شورای برنامه‌ ریزی استان با موضوع پروژه‌های عمرانی شهرستان اسلامشهر و بررسی پروژه‌های قابل اتمام در محل فرمانداری این شهرستان با حضور استاندار تهران، فرماندار، معاونین استاندار و مدیران کل استانی برگزار شد.
 
حسین هاشمی استاندار تهران در ابتدای جلسه با توجه به محدودیت مالی استان و دولت و گستردگی پروژه‌های نیمه تمام گفت: از ابتدای ورودم به استانداری اشاره کردم که قصد من تخصیص بودجه محدودمان به پروژه‌هایی است که می‌توانند تا پایان سال یا نیمه اول سال 93 به اتمام برسند و اینکه این منابع محدود را میان پروژه‌های متعدد که تأثیری در پیشرفت اجرای آنها ندارد تقسیم کنیم سیاست درستی نیست.استاندار تهران افزود: بهتر است به جای اینکه مردم سالها شاهد پروژه‌های ناتمام باشند حداقل سالانه دو یا سه پروژه مهم را به آنها تحویل دهیم و مطمئنم مردم با توجه به محدودیت منابع فعلی دولت این محدودیت را درک می‌کنند.

وی افزود: من اشاره کرده بودم که در بودجه 91 بیش از 52 درصد درآمد بودجه غیر از نفت توسط استان تهران محقق شده است اما فقط 6/3 درصد از بودجه سال 92 علی‌رغم جمعیت 6/12 میلیونی استان تخصیص به تهران یافته است. و جالب است که بدانید تهران در بودجه سال 93 با پیگیریهای متعددی که من و همکارانم در استانداری انجام دادیم پنج رتبه افزایش یافته است.استاندار تهران سپس از مدیران کل استانی خواست پروژه‌های مهم قابل اتمام خود را برای بررسی در جلسه و همچنین بودجه مورد نیاز اعلام کنند. که پس از استماع نظرات مدیران کل مصوب شد که به شرکت آبفا بیست میلیارد ریال بابت انتقال فاضلاب اسلامشهر پرداخت شود.

همچنین مقرر شد در کارگروهی مشکلات شهرک صنعتی چوب اسلامشهر بررسی شود. و مبلغ دو میلیارد ریال برای رفع نیازهای ضروری مدارس اسلامشهر در زمستان اختصاص یابد.استاندار تهران در ادامه نسبت به در اختیار گذاردن ساختمان و زمین برای ساخت کلانتری در شهرک قائمیه به نیروی انظامی مساعدت لازم را انجام دادند.همچنین با توجه به اینکه در گزارشات پروژه‌‍‌های فرهنگی جایی نداشتند مقرر شد سازمان فرهنگ و ارشاد استان تهران و گردشگری و میراث فرهنگی طرحهای خود را با اولویت در برنامه سال 93 قرار دهند.در پایان استاندار تهران نیز نسبت به رفع موانع حمل و نقل عمومی شهرستان و پروژه مترو دستورات لازم را به شورای برنامه‌ریزی برای هماهنگی با نهادهای مربوط صادر کردند.
نظر شما