شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۵۹
کد خبر: ۷۲۰۳۱
|
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۴
توسعه ي بوستان هاي شمال غرب پايتخت
معاون فني و عمران شهرداري منطقه 2 از طرح توسعه فضاي سبز و احداث فا زدوم بوستان پرواز درشمال غرب تهران خبر داد.
به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه دو تهران، احمدپور با اشاره اينکه پارک پرواز به صورت بوستاني زيبا، در بالاي تپه‌هاي ارتفاعات شمال غربي تهران و در شهرک مخابرات واقع شده است  افزود : هرچند مدت کوتاهي از احداث بوستان پرواز نمي گذرد اما  موقعيت ممتاز آن توجه عده زيادي را به خود جلب کرده است‌. اين پارک علاوه بر مساعد بودن براي انجام فعاليت هاي ورزشي  مختلف‌، چشم اندازي زيبا از شهر تهران را نمايش مي دهد.

وي در خصوص دسترسي اين بوستان تصريح کرد :دسترسي به بوستان پرواز از  طريق بزرگراه يادگار امام امکان پذير است و وجود جاي پارك خودرو كه از بزرگترين مشكلات بوستان هاي تهران محسوب مي شود ؛ همگي موجب شده پارك پرواز به عنوان يكي از بهترين بوستان هاي تهران شناخته شود.

احمدپور با اشاره به ديگر موقعيت هاي ممتاز اين بوستان بيان داشت :هواي عالي به علت شرايط خاص كوهپايه اي و نزديكي به دره سرسبز فرحزاد، خنكي هوا و وجود چشم انداز زيباي طلوع و غروب آفتاب و مناظر شهر تهران به خاطر ارتفاع زياد اين بوستان نسبت به اطراف موجب شده مناظر اين پارك در همه ساعات روز و شب ديدني باشد.

وي در ادامه از احداث فاز دوم اين بوستان خبر داد و اظهار داشت :فاز دوم بوستان پرواز در منطقه دو تهران با هدف توسعه فضاي سبز منطقه اي در حال احداث است .که با توجه به اينکه  از جمله بوستان هاي بزرگ منطقه دو تهران به شمار مي رود ؛  با توسعه آن امکان استفاده بيشتري براي شهروندان مهيا خواهد شد.

وجود زمين هاي باير و جنگل هاي رها شده در اطراف اين بوستان فرصت مناسبي را براي توسعه آن در جهت تلطيف هواي اين منطقه ايجاد کرده است.

احمدپور با اشاره به مساحت فاز دوم بوستان پرواز گفت :فاز 2 بوستان پروازبا  مساحت تقريبي 14 هکتار،   شامل انجام عملياتهاي اجرايي خاکبرداري تا حدود 45000 متر مکعب ،اجراي عمليات ديوار سنگي به مقدار 6000 متر مکعب ، اجراي آبنما با سنگ در حدود 900 متر مکعب ، اجراي 7000 عدد باکس چيني  است و ، امکاناتي از قبيل آلاچيق ، سکوهاي استراحت، سکوهاي ديد باز به نماي شهر تهران، زمين بازي کودکان و زمين ورزشي دارا خواهد بود .
نظر شما