دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۰۴
کد خبر: ۷۲۰۶۳
|
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۲ - ۰۸:۲۵
با مشارکت سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران؛
مراسم نکوداشت دکتر کاظم نجفی علمی با مشارکت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و انجمن علمی اسلام و پیشرفت در مرکز مشارکت های فرهنگی هنری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی شهر، در ابتدای این مراسم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به ویژگی های اخلاقی و معرفتی دکتر کاظم نجفی علمی اشاره کرد و گفت: از ابتدای انقلاب اسلامی تا کنون دکتر نجفی علمی عهده دار وظایف خطیری، چه در عرصه علمی و چه در عرصه اجرایی، بوده به طوریکه همواره کوشیده این خدمات علمی و عملی را با توان بالا به بهترین وجه ممکن به سرانجام برساند.

محمد جواد ایروانی با بیان اینکه دکترنجفی علمی از بعد تحصیلات دانشگاهی تا مقطع دکترای اقتصاد و توسعه پیشرفت علمی داشته اند، افزود: این چهره علمی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از اقتصاددانان نهادگرا همواره پیگیر دو معقوله مهم رشد و توسعه بوده به طوریکه در عرصه محرومیت زدایی، نظریه ای علمی ارائه کرده است.

نکوداشت نجفی علمی

وی به تاسیس انجمن خبرگان بانکی، دبیری نشست صاحب نظران اقتصادی و معاونت وزارت اقتصادی در کارنامه اجرایی دکتر نجفی علمی اشاره و بیان کرد: مدیر اجرایی و مشاور رییس سازمان برنامه و بودجه و مدیر اجرایی برنامه ایران در سال1400 از دیگر فعالیت های اجرایی این چهره علمی شناخته شده است که همواره به ارائه خدمات نوین انجامیده است.

ایروانی ادامه داد: دکتر کاظم نجفی درباره عدالت اجتماعی و رفع فقر بارها مطالبی منتشر و مصاحبه هایی کرده اند به طوریکه به اعتقاد وی تنها راه نجات فقرا، افزایش سهم آنها از امکانات سرمایه گذاری است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: دکتر نجفی معتقد بودند برخی برای محرومیت زدایی به شکل سنتی روش های صدقه ای را مطرح می کنند در حالیکه برای رفع تبعیض، باید به ایجاد امکانات و فرصت سازی برابر برای اقشار نابرخوردار از امکانات جامعه اقدامات موثر انجام شود.

در این نشست آیت الله دری نجف آبادی، امام جمعه اراک، به دلیل حضور نداشتن در مراسم نکوداشت دکتر کاظم نجفی پیامی صادر کردند که خطاب به این چهره علمی قرائت شد.

در ادامه این مراسم دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز از آشنایی دیرینه خود با دکتر نجفی علمی به ذکر خاطراتی پرداخت و گفت: این چهره علمی با تلاش های شبانه روزی خود در سازمان برنامه و بودجه طرح بزرگی با عنوان « ایران 1400» را پیگیری کرد تا بحث چشم انداز آینده ایران اسلامی یا همان سند ایران 1404 به سرانجام برسد.

نکوداشت نجفی علمی

محسن رضایی با بیان اینکه دکتر نجفی علمی همواره با منطق و به دور از احساسات با مسائل علمی برخورد می کردند، اظهار کرد: این نکته حائز اهمیتی است که یک نفر بتواند هم دلسوزانه با مسائل برخورد کند و هم منطقی چرا که در لحظات خطیر، عده ای با وجود اینکه می خواهند دلسوزانه به انقلاب و دین کمک کنند اما به دلیل برخورد غیر عالمانه، آسیب هایی به وجود می آوردند اما دکتر نجفی علیم از این معقوله مستثنی بودند.

وی به تقوا و ارزش مداری این چهره علمی اشاره و بیان کرد: دکترنجفی به بودجه، سیاست های کلان کشور و سند چشم انداز 20 ساله نگاهی کارشناسانه داشتند. ضمن اینکه تقوا را در روش اجرایی خود همواره مد نظر قرار می دادند و برخوردی منصفانه با همه مسائل در پیش می گرفتند.

دبیر تشخیص مصلحت نظام افزود: با توجه به شناخت و توانایی دکتر کاظم نجفی علمی از علم اقتصاد، ایشان می توانند پایه گذار یک مکتب در این عرصه باشند تا نامشان در جهان ثبت و شناخته شود.

رئیس سازمان فرهنگی‌هنری شهرداری تهران نیز با قرار گرفتن در پشت تریبون به اهمیت برگزاری مراسم نکوداشت از چهره های شناخته شده و علمی شهر تهران و کشور اشاره کرد و گفت: باید از زحمات این افراد دلسوز در زمان حیاتشان تجلیل شود تا همه شهروندان با چهره های شامخ و بزرگ شهرشان آشنا شوند.

حجت الاسلام و المسلمین شهاب مرادی همچنین دکتر کاظم نجفی علمی را یکی از دلسوزان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که تقوا و معرفت را پیشه کرده اند معرفی کرد.

در ادامه این مراسم داماد دکتر نجفی علمی به دلیل شدت بیماری ایشان پیامی که از سوی این چهره علمی نوشته شده بود را نیز قرائت کرده و به پاس نکوداشت و تجلیل از مقام علمی و خدمات ارزنده دکتر کاظم نجفی علمی برخی از ارگان ها، سازمان ها و بانک ها هدایی به ایشان تقدیم کردند.

نکوداشت نجفی علمی

گفتنی است دکتر کاظم نجفی علمی در دوران خدمت خود عهده دار مسوولیت های متعددی همچون ریاست کمیسیون تلفیق مجمع تشخیص مصلحت نظام، معاونت بانکی وزیر اقتصاد، عضویت در شوراهای بانک ، پول و اعتبار، بورس، بیمه، مشاور رئیس سازمان برنامه و بودجه، مدیریت اجرایی برنامه ایران 1400، دبیر کمیسیون علمی راهبردی چشم انداز 20ساله و تدریس در دانشگاه های شهید بهشتی، تهران و علامه طباطبایی بوده اند.

پایان پیام


مطالب مرتبط
نظر شما