چهارشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۱۱
کد خبر: ۷۲۰۸۹
|
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۱
فرج‌الله سلحشور با اشاره به نگاه جامع قرآن درباره انبیا از اینکه سریالی که درباره حضرت موسی (ع) می‌سازد به لحاظ محتوایی بهتر از نمونه‌های خارجی آن خواهد بود، سخن گفت.
فرج‌الله سلحشور درباره فیلمنامه سریال "موسی (ع)" که در حال حاضر 60 قسمت از آن را نوشته است  گفت: فیلمنامه این سریال را بر اساس سوره‌های مختلف نوشته‌ایم و در نگارش آن از تفاسیر زیادی نیز بهره گرفته‌ایم.

کارگردان سریال "یوسف پیامبر" ادامه داد: برای نگارش داستان این سریال 22 نفر از کارشناسان دینی و متخصصان دست به کار شده‌اند و از کسانی همچون حاج مهدی طائب، داوود میرباقری و ... نیز کمک گرفته‌ایم.

سلحشور با بیان اینکه سریال جدیدش داستان جذابی دارد به فیلم های دیگر با این مضمون اشاره و بیان کرد: در نگارش این سریال در عین حفظ جذابیت داستان، نکته های اعتقادی بسیاری نوشته شده است و این کار به لحاظ محتوایی با کارهایی از این قبیل که در خارج از ایران ساخته شده است بسیار متفاوت خواهد بود. بیان قرآن بسیار غنی‌تر از نگاه دیگران است و هیچ دیدگاهی در هیچ مکتبی به نکته‌سنجی قرآن و غنای آن در معرفی انبیا نمی رسد.

کارگردان "اصحاب کهف" درباره انتخاب بازیگران نیز گفت که فعلا به بازیگران و دیگر موارد کار فکر نمی کند و ترجیح می دهد که نگارش داستان به پایان برسد.

سلحشور در پایان درباره نظر منتقدان درباره سریال‌هایش و آنچه که درباره "یوسف پیامبر" مطرح شد، عنوان کرد: نظر برخی منتقدان برای من مهم نیست؛ منتقدانی که قرآن را نمی‌شناسند و ارتباطی با داستان های الهی ندارند نمی‌توانند درباره اینگونه کارهای تخصصی اظهارنظر کنند. برای من نظر مردم عادی و فرهیخته بیشتر مهم است.

فیلمنامه "موسی (ع)" قرار است در 72 قسمت نوشته شود و تا کنون 60 قسمت از آن به نگارش درآمده است.

نظر شما