دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۱۰
کد خبر: ۷۲۲۰۱
|
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۲
«افسانه زال»، بازآفرینی داستان‌های شاهنامه درباره زال سپیدمو، به همت محمدرضا یوسفی به پویانمایی تبدیل می‌شود.
به گزارش شهر، محمدرضا یوسفی از به پایان رسیدن بازآفرینی«افسانه زال» خبر داد و افزود: قرار است موسسه صبا «افسانه زال» را به پویانمایی تبدیل کند. این مجموعه، ۴۰ قسمت را شامل می‌شود. کار نگارش «افسانه زال» به پایان رسیده و من نوشته‌های خود را به صبا تحویل داده‌ام تا کار ساخت و تولید پویانمایی‌ها آغاز شود. 

او در این مجموعه به بازآفرینی افسانه زال پرداخته نه بازنویسی آن؛ چرا که بازآفرینی را هنرمندانه ‌تر از بازنویسی می‌داند؛ ضمن این‌که داستان زال، در خود شاهنامه آن‌قدر بلند نیست که بتوان یک مجموعه ۴۰ قسمتی براساس آن نوشت. 

یوسفی معتقد است: برای بازآفرینی باید به بخش اسطوره‌ای و پهلوانی شاهنامه توجه کرد؛ نه بخش تاریخی، زیرا این قسمت‌ها، مجال بیشتری به نویسنده می‌دهند تا خیال‌پردازی کند و به بازآفرینی داستان و دراماتیزه کردن آن، آن‌گونه که خود می‌خواهد، بپردازد. در صورتی که بخش تاریخی شاهنامه به روزگار ساسانیان می‌پردازد و جذابیت چندانی ندارد. 

نویسنده، «افسانه زال» را براساس رمان‌هایی که برای «خانه ادبیات» آماده کرده نوشته و در اختیار موسسه صبا گذاشته است. خانه ادبیات، داستان‌های شاهنامه را در قالب یک مجموعه ۱۰۰ جلدی منتشر می‌کند که بازآفرینی ۵۰ جلد آن برعهده محمدرضا یوسفی است. 
برچسب ها: انیمیشن ، زال ، شاهنامه
نظر شما