شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۰۰
کد خبر: ۷۲۲۲۲
|
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۸
معاون شهردار تهران هم‎زمان با تشدید آلودگی هوای پایتخت اعلام کرد:
معاون شهردار تهران هم زمان با تشدید آلودگی هوای پایتخت اعلام کرد: فعالیت ناوگان حمل و نقل عمومی در روزهایی که طرح زوج و فرد به صورت سراسری به مورد اجرا در می آید، مضاعف می شود.
به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران، مهندس سید جعفر تشکری هاشمی افزود: با توجه به ممنوعیت تردد خودروهای شخصی در محدوده وسیعی از پایتخت طی روزهایی که طرح زوج و فرد به طور سراسری اجرا    می شود، فعالیت ناوگان حمل و نقل عمومی در دو بخش اتوبوسرانی و مترو نیز افزایش می یآبد.

وی با اشاره به این که در روزهای اجرای سراسری طرح زوج و فرد صد در صد ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی به کار گرفته می شود، اظهارکرد: با به کارگیری تمام واگن های مترو و اتوبوس های شرکت واحد که امکان فعالیت دارند، تلاش می کنیم تا سر فاصله حرکت قطارهای مترو و اتوبوس های تندرو را به حداقل ممکن کاهش دهیم.

مهندس تشکری هاشمی با بیان این که فروش طرح ترافیک روزانه طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه در تهران متوقف خواهد شد، تصریح کرد: ناوگان تاکسیرانی با حداکثر ظرفیت در خدمت شهروندان خواهد بود و گشت های تاکسیرانی بر عملکرد رانندگان تاکسی در جابه جایی شهروندان نظارت خواهند کرد.

وی با تأکید بر این که علاوه بر کودکان، گروه های دیگری از شهروندان از جمله سالمندان، بیماران ریوی و قلبی و بانوان باردار نیز از آلودگی هوا بیشترین آسیب را می بینند، اضافه کرد: از عموم شهروندان به ویژه گروه های حساس جامعه درخواست می شود به جز موارد اضطراری و ضروری از منازل خود خارج نشوند.

معاون شهردار تهران در پایان از ذرات معلق زیر دو و نیم میکرون به عنوان آلاینده اصلی این روزهای هوای تهران نام برد و خاطرنشان کرد: بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، انباشت آلاینده های هوای تهران به دلیل سکون نسبی هوا رو به افزایش است و از این رو استمرار وضعیت آلودگی هوای تهران در روزهای پایانی هفته پیش بینی می شود. 
نظر شما