دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۳:۱۶
کد خبر: ۷۲۲۸۱
|
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۸
ایوبی در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی رئیس سازمان سینمایی کشور درباره ضرورت برگزاری جشنواره تلویزیونی جام جم گفت: مهمترين موضوع در توليدات تلويزيونی بايد شناسایی، نیازسنجی و بررسی خلاهای موجود در تولیدات گوناگون فرهنگی با بهره‌گیری از انواع و اقسام ظرایف هنری باشد و یکی از این خلاها عدم توجه جدی به حوزه کــودک و نوجوان است.
به گزارش  شهر به نقل از سینماپرس حجت‌الله ایوبی اظهار داشت: هر سازمان و دستگاهی برای آسیب شناسی و نیز بهبود آثار و تولیداتش، نیاز به ارزیابی و سنجش محصولات خود به شکل های گوناگون دارد.

وی به رابطه سیما و سینما اشاره کرد و گفت: از آنجایی که عوامل اصلی تولیدات هنری – سینمایی به طور مشترک در سیما و سینما به فعالیت مشغول هستند ارتباط تنگاتنگی بین این دو حوزه وجود دارد، لذا رشد و یا کاستی در هر حوزه تاثیر خود را در حوزه دیگر می گذارد.

ایوبی افزود: بنابراین هر چه تولیدات سیما جدی‌تر، فنی‌تر و فراگیرتر شود، تولیدات سینمایی از غنای بیشتری برخوردار خواهد شد.

وی به رسالت خطير سيما در دنيای کنونی اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به هجمه های گسترده فرهنگی در ابعاد مختلف، مهمترين موضوع در توليدات تلويزيونی بايد شناسایی، نیازسنجی و بررسی خلاهای موجود در تولیدات گوناگون فرهنگی با بهره‌گیری از انواع و اقسام ظرایف هنری باشد.

ایوبی گفت: یکی از این خلاها عدم توجه جدی به حوزه کــودک و نوجوان است. کشورهـای‌خارجی بااستفاده از این خلاء برنامه‌ریزی گسترده ای جهت تولید فیلم های سینمایی و بازی های رایانه ای انجام داده اند که در شکل گیری شخصیت کودکان و نوجوانان کشور ما بسیار اثرگذار است.

وی اظهار داشت: بدیهی است پرداخت آگاهانه به این بخش و پُر کردن کاستی‌های آن، عامل موثری در گرایش مردم به تلویزیون خواهد بود.

وی در پایان با اظهار امیدواری نسبت به اعتلای برنامه‌های صدا و سیما برای برگزار کنندگان جشنواره جام جم آرزوی توفیق کرد.

نظر شما