يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۴۱
کد خبر: ۷۲۴۵۲
|
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۳
در فرهنگ‌سرای گلستان معرفی و رونمایی می‌شود:
كتاب « روز هشتم، گزیده شعر سپید رضوی » به مناسبت شهادت حضرت امام رضا (ع) به همت فرهنگ‌‌سرای گلستان معرفی و رونمایی می‌شود.
به گزارش شهر روابط عمومي مراكز فرهنگي هنري منطقه هشت؛ در این برنامه که با حضور جمعی از اهالی قلم، شعراء و اعضاء کتابخانه‌های منطقه هشت برپا می‌شود، ضمن معرفی و رونمایی کتاب از گردآورنده آن تجلیل به عمل می‌آید.
در بخشی ازکتاب « روز هشتم » که به گسترش ادبیات و اشعار آیینی اشاره می‌کند، آمده است که شعر رضوی از رایج‌ترین و پرمخاطب‌ترین اشعار دینی طی چند دهه گذشته محسوب می‌شود.شعری که طبعا به خاطر موقعیت شخصیت محوری خود در این سرزمین از اقبال و اعتنای ویژه ای برخوردار است.در هر صورت این عامل باعث افزایش انگیزه سرایش شعر رضوی هم شده که خواه ناخواه علاوه بر افزایش کمی این نوع شعر، باعث افزایش کیفی آن هم گردیده است.هم‌چنین موجب تکثر فرم و محتوا شده است که از نتایج آن رونق سرایش شعر رضوی در قالب شعری نو بوده است.
این کتاب  توسط مجید سعد آبادی گردآوری و به اهتمام موسسه انتشارات کتاب نشر و در 150000 سخه چاپ شده است.
این برنامه 16 دی‌ماه، ساعت 30/16 در فرهنگ‌سرا برگزار خواهد شد.
علاقه‌مندان جهت  شركت در اين برنامه مي‌توانند به فرهنگ‎سراي گلستان واقع در نارمك، ميدان هلال احمر، خيابان گلستان كوي فدك مراجعه كنند و يا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن: 77827730 تماس بگيرند.

نظر شما