يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۰۱
کد خبر: ۷۲۵۵۲
|
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۳
با شعار تفکر جهادی، روحیه جهادی، نشاط جوانی/
مرحله جدید اردوهای جهادی شهری با عنوان «ترنج» مخفف عبارات تــفکر جهادی، روحیه جهادی و نــشاط جــوانی در سطح شهر تهران برگزار می‌شود.
به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی خانه شهریاران جوان، حسن اشتری مدیر خانه شهریاران جوان ضمن اعلام این خبر گفت: تجربه اولیه  اردوهای جهادی شهری در یک سال گذشته نشان داد حركت‌هاي جهادي از بعد فرهنگي، اجتماعی و اقتصادی تاثير بسزایی در ميان مردم و به ويژه نسل جوان دارد.

 اين حركت‌هاي جهادي علاوه بر ایجاد آسايش و دلگرمي‌ در بین شهروندان، این ذهنیت را در آنها ایجاد می کند که شهروندان نیز می‌توانند همگام با مدیران شهری در ساختن تهرانی عاری از مشکلات گام بردارند، همچنین اجرای اردوهای جهادی شهری در سطح کلان شهر تهران دليلي بر به وجود آمدن روحيه كار و تلاش به خصوص در ميان جوانان می‌باشد، که به موجب آن نشاط معنوی در میان جوانان تقویت می‌شود.

وی ضمن اشاره به برگزاری اردوهای جهادی شهری در طول یک سال گذشته  به همت جوانان شهر تهران گفت: به حول و قوه الهی و پس از گذشت یک سال از آغاز اردوهای جهادی شهری تعداد 179 طرح جهادی در پاییز و زمستان 91 و بهار و تابستان 92 با حضور 38731 نفر/روز از جوانان و نوجوانان جهادگر شهر تهران برگزار شده است که از این تعداد 70 طرح جهادی در سطح محلات، 117 طرح در سطح مناطق 22گانه و 10 طرح به صورت فراگیر و در سطح شهر تهران اجرا گردیده است.

اشتری ضمن اشاره به آغاز بکار دومین سال از فعالیت اردوهای جهادی شهری گفت: دستیابی به تجربه موفق اردوهای جهادی شهری کاهش محدودیت ها و مشکلات مدیریت شهری در حوزه های مختلف فرهنگی، اجتماعی و ترویج فرهنگ جهادی و ارتقای زندگی شهری در طول یک سال گذشته اعضای خانه شهریاران جوان را بر آن داشت تا با روحیه‌ای جهادی و در راستای دستیابی به شهری آرمانی با شعار فرهنگ جهادی، همت جوانی، شهر آرمانی طرح اردوهای جهادی شهری را ادامه دهند.

مدیر خانه شهریاران جوان ضمن تاکید برلزوم ارتقا روحیه جهادی نسل جوان در راستای تزکیه نفس آنها افزود: جهاد با مال و جان در راه خدا مطابق کلام وحی وسيله رستگاري، سبب هدايت و دستیابی عظيم ترين درجات در نزد خداوند متعال است و با توجه به احادیث و روایات می‌توان گفت کار جهادی یکی از ویژگی‌های اصلی شیعیان است.

وی ضمن اشاره به این حدیث از حضرت علی (ع) که می‌فرمایند « شیعیان ما همچون ترنج هستند، بویش خوش و ظاهر و باطنش نیکوست» تصریح کرد: مرحله جدید اردوی جهادی شهری با عنوان کلی "ترنج" مخفف عبارات  تــفکر جهادی، روحیه جهادی و نــشاط جــوانی در سطح شهر تهران برگزار می‌شود. امید است با اجرای طرح‌های جهادی و تربیت نسل جوان به عنوان جوانان جهادگر مصداق بارز فرموده حضرت علی (ع) باشیم.

حسن اشتری خاطرنشان کرد: طرح‌ها و فعالیت‌های اردوهای جهادی شهری بر مبنای هشت محور مقابله با آسیب های اجتماعی، گسترش فضای سبز شهری، آموزش و پژوهش، بهداشت و سلامت، فعالیت‌های خیریه، پاکسازی و زیباسازی شهر و انجام فعالیت‌های فرهنگی در حاشیه طرح های عمرانی طراحی گردیده و جوانان علاقمند می‌توانند در محورهای مختلف با توجه به مهارت، علاقمندی و تحصیلات فعالیت داشته باشند.

مدیر عامل موسسه خانه شهریاران جوان در پایان یادآور شد: نوجوانان و جوانان علاقمندان به شرکت در اردوی جهادی شهری می توانند با مراجعه به ساختمان ستادی یا دفاتر خانه شهریاران جوان در سطح مناطق و همچنین سایت خانه شهریاران جوان www.shahryaranejavan.ir نسبت به ثبت نام اقدام کنند.
نظر شما