شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۳۵
کد خبر: ۷۲۶۶۰
|
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۳
هنرمندان 55 كشور در ششمين جشنواره بين‌المللی هنرهای تجسمی فجر شركت كردند.
به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي ششمين جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي فجر، 153 هنرمند از 55 كشور در بخش بين المللي ششمين جشنواره تجسمي فجر در رشته هاي عكاسي، كاريكاتور، پوستر و تصويرسازي شركت كردند و آثار خود را ارسال كردند.

تركيه، برزيل، اندونزي، صربستان، روماني، اتريش، ايالات متحده آمريكا، هند، روسيه، يونان، آرژانتين، آلمان، بلژيك، ايتاليا، بلغارستان، سوريه، كانادا، نيجريه،‌هلند، پرو، كوبا، استراليا، كره شمالي، لبنان، مالزي و ... از كشورهاي شركت كننده در ششمين جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي فجر هستند.

بخش بين الملل ششمين جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي فجر در رشته هاي كاريكاتور با دو گرايش كارتون با موضوع هنر و چهره با موضوع سياستمداران مطرح جهان، عكاسي با موضوع اميد و شادي هاي زندگي، پوستر با موضوع انرژي و تصويرسازي با موضوع خانواده برگزار مي شود.

هيات انتخاب بخش بين الملل پس از بررسي آثار رسيده به دبيرخانه شامل هشت هزار و 894عكس، يكهزار و 419 اثر پوستر، 845 كاريكاتور و يكهزار و 689 اثر تصويرسازي، آثار پذيرفته شده براي جشنواره را معرفي مي كند.

ششمين جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي فجر در بخش ملي(نقاشي، نگارگري، سراميك هنري، مجسمه سازي و خوشنويسي)، بين الملل(عكاسي، پوستر، كاريكاتور و تصويرسازي، و بخش مكمل (فيلم مستند هنرهاي تجسمي) 14 بهمن تا پنجم اسفندماه سال جاري برگزار مي شود.

انتخاب آثار ششمين جشنواره تجسمي فجر آغاز شد

 مرحله اول انتخاب آثار بخش ملي جشنواره در رشته هاي نقاشي، خوشنويسي، نگارگري، مجسمه سازي و سراميك هنري از روي تصاوير آثار نیز از 14 تا 17 دي ماه انجام مي شود.

مرحله دوم و نهايي  انتخاب آثار بخش ملي از روي اصل آثار و از ميان آثار پذيرفته شده در مرحله اول صورت مي گيرد و آثار راه يافته به جشنواره معرفي مي شوند.

انتخاب آثار بخش بين الملل در رشته هاي تصويرسازي، كاريكاتور، پوستر و عكاسي در يك مرحله و از 21 تا 24 دي ماه جاري انجام مي شود و آثار پذيرفته شده براي جشنواره مشخص خواهد شد.

در رشته عكاسي سيف الله صمديان، محسن راستاني و عباس كوثري  و در رشته پوستر مهدي سعيدي، محمدرضا دوست محمدي و سيد حسن موسي زاده انتخاب آثار را انجام مي دهند. در رشته كاريكاتور در گرايش كارتون با موضوع "هنر" كامبيز درم بخش، مسعود ضيايي زردخشويي و بزرگمهر حسين پور انتخاب آثار را انجام مي دهند و در گرايش چهره با موضوع سياستمداران مطرح جهان جواد عليزاده، عليرضا پاكدل و نسرين عبدوشيخي انتخاب آثار را بر عهده دارند و  انتخاب آثار رشته تصويرسازي با موضوع "خانواده" را بهزاد غريب پور، پژمان رحيمي زاده و علي بوذري بر عهده دارند.

غلامحسين اميرخاني، محمد سلحشور و علي شيرازي در گرايش نستعليق، يدالله كابلي خوانساري، مجتبي ملك زاده و محمد حيدري در گرايش شكسته نستعليق و احمد عبدالرضايي، سيد رضا بني رضي و علي رضاييان در گرايش نسخ و ثلث انتخاب و داوري آثار رشته خوشنويسي را انجام مي دهند.

رشته نگارگري ششمين جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي فجر هم در سه گرايش نگارگري، تذهيب و گل و مرغ برگزار مي شود كه در گرايش نگارگري حسين عصمتي، علي اصغر تجويدي و اميرحسين آقاميري و در گرايش تذهيب فريدون جوقان، سليمان سعيدآبادي و مهين دخت سالك انتخاب و داوري آثار را بر عهده دارند و انتخاب و داوري آثار گرايش گل و مرغ را حسين ماچياني، عباس سليماني و سيدرضا فتاحي انجام مي دهند.

مهدي حيدري، اميد قجريان و رجحانه حسيني انتخاب و داوري آثار رشته سراميك هنري و مرتضي نعمت اللهي، الهام پوريامهر و ماريا كازروني انتخاب آثار مجسمه سازي را بر عهده دارند و عبدالمجيد حسيني راد، كاظم چليپا، احمد وكيلي، يعقوب عمامه پيچ و مرتضي افشاري اعضاي هيات انتخاب و داوري رشته نقاشي جشنواره هستند.

ششمين جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي فجر در بخش ملي(نقاشي، نگارگري، سراميك هنري، مجسمه سازي و خوشنويسي)، بين الملل(عكاسي، پوستر، كاريكاتور و تصويرسازي، و بخش مكمل (فيلم مستند هنرهاي تجسمي) 14 بهمن تا پنجم اسفندماه سال جاري برگزار مي شود.
نظر شما