شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۱۶
کد خبر: ۷۲۶۹۲
|
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۹
معاون خدمات شهری شهرداری تهران اظهارداشت: طرح مطالعاتی 80 آرامستان پراکنده در پایتخت آماده و به شورای شهر تحویل داده شده است.
به گزارش شهر، مجتبی عبداللهی، با بیان اینکه تهران صاحب 140 آرامستان فرهنگی، تاریخی و مذهبی بوده است گفت: 60 آرامستان تغییر کاربری داده و به فضاهای سبز و بوستان و... تبدیل شده است و در حال حاضر 80 آرامستان دیگر باقی مانده که در طرحهای پژوهشی مطالعاتی برای تک تک آنها برنامه ریزی های مجزا شده است.

وی با تاکید بر اینکه در ساماندهی آرامستانها تنها شهرداری مسئول نیست گفت: برخی از این آرامستان ها توسط اوقاف اداره می شود و ما برای اجرایی کردن طرح های اجرایی نیازمند همه نهادهای ذیربط از جمله اوقاف و میراث فرهنگی هستیم.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با بیان اینکه طرحهای مطالعاتی این آرامستانها به شورای شهر تهران ارایه شده گفت: پس از تصویب طرحها فعالیتهای اجرایی 80 آرامستان آغاز می شود.

وی با اشاره به پراکندگی این آرامستانها در سطح 22 منطقه پایتخت گفت: مناطق 20، 1، 5 و 12 بیشترین آرامستانها را در خود جای داده اند.

به گفته عبداللهی آرامستانهای مناطق 1 و 20 مانند ظهیرالدوله و ابن بابویه در اولویت ساماندهی هستند.

وی در پاسخ به اینکه مقبره های 60 آرامستان تغییر کاربردی داده شده چه سرانجامی داشته است گفت: این تغییر کاربری ها در طول زمان بوده و طی 200 سال گذشته دیگر از این مکان های به صورت آرامستان استفاده نمی شده بنابراین مشکلی از این لحاظ نداشتیم.
نظر شما