يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۰۶
کد خبر: ۷۲۷۳۴
|
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۶
سايت يورو اسپورت در گزارشي از شش رکورد که مسي مي تواند در سال 2014 آنها را جابجا کند پرده برداشت.
به گزارش شهر، سال 2013 که چند روز است رخت بر بسته است سال خوبي براي ليونل مسي، ستاره آرژانتيني بارسلونا نبود. او در اين سال چند بار آسيب ديد و همين مسئله باعث شده است تا شانس او براي کسب توپ طلاي فوتبال جهان کاهش يابد.

مسي با آغاز سال 2014 به تمرين بارسلونا بازگشت، به اين اميد که در سال جاري ميلادي بتواند بار ديگر به روزهاي اوج خود برگردد و به ستاره نخست تيمش تبديل شود.

مسي که در چهار سال اخير به عنوان بهترين بازيکن جهان انتخاب شده است رکوردهاي زيادي را به نام خود ثبت کرده است. او در سال 2014 مي تواند با درخشش خود رکوردهاي ديگر را هم از خود به جاي گذارد. سايت يورو اسپورت در گزارشي از شش رکورد رويايي که مسي مي تواند در سال 2014 به نام خود ثبت کند نام برد.

1- بهترين گلزن تاريخ رقابت‌هاي ليگا: مسي تا الان با پيراهن بارسلونا 223 گل در رقابت‌هاي ليگا به ثمر رسانده است که آخرين گل آن در 28 سبتامبر سال 2013 برابر آلمريا بود. او با شکست رکورد 251 گل "زارا" بهترين گلزن تاريخ رقابت‌هاي ليگا تنها 29 گل اختلاف دارد. او در سال 2014 اين فرصت را دارد که به بهترين گلزن تاريخ رقابت‌هاي ليگا تبديل شود.

2- بهترين گلزن ليگ قهرمانان اروپا: ستاره آرژانتيني بارسلونا تا الان 64 گل در ليگ قهرمانان اروپا به ثمر رسانده است که آخرين گل آن برابر ميلان در ششم نوامبر 2013 بود. بهترين گلزن تاريخ ليگ قهرمانان اروپا رائول گونسالس ستاره سابق رئال مادريد است که 71 گل به ثمر رسانده است. مسي با زدن 8 گل ديگر مي‌تواند رکورد رائول را پشت سر گذارد و به عنوان بهترين گلزن اين رقابت‌ها انتخاب شود.

3- بهترين گلزن تاريخ بارسلونا: مسي با پيراهن بارسلونا 326 گل به ثمر رسانده است. بهترين گلزن تاريخ بارسلونا پائولو آلکانترا است که 369 گل وارد دروازه حريفان کرده است. مسي با رکورد بهترين گلزن تاريخ آبي-اناريها تنها 44 گل فاصله دارد.

4- بهترين گلزن جام جهاني: گرمو استابلي و ماريو کيمپس دو بازيکن آرژانتيني هستند که علاوه بر قهرماني در جام جهاني عنوان بهترين گلزن را به خود هم اختصاص داده‌اند. گرمو استابلي در جام جهاني 1930 نمايش بسيار خوبي داشت و با زدن 8 گل زمينه را براي قهرماني تيمش فراهم کرد. در جام جهاني 1978 آرژانتين هم ماريو کيمپس با زدن 6 گل بهترين گلزن جام شد و سهم بسزايي در قهرماني تيمش داشت. ليونل مسي اين فرصت را دارد تا در جام جهاني 2014 برزيل علاوه بر قهرمان کردن آرژانتين به عنوان بهترين گلزن جام هم انتخاب شود.

5- بهترين گلزن تاريخ آرژانتين: مسي تا الان با پيراهن تيم ملي فوتبال آرژانتين 37 گل به ثمر رسانده است که آخرين بار آن برابر تيم ملي فوتبال پاراگوئه در انتخابي جام جهاني بود که دو گل به ثمر ساند. بهترين گلزن ملي فوتبال آرژانتين باتيستوتا با زدن 57 گل است. مسي در سال 2014 مي تواند با زدن 21 گل رکورد باتيستوتا را پشت سر گذارد و به عنوان بهترين گلزن تاريخ کشور انتخاب شود.

6- ورود به باشگاه صدتايي‌ها: مسي تا الان 79 بار با پيراهن تيم ملي فوتبال آرژانتين به ميدان رفته است، اين در حالي است که او 26 سال بيشتر سن ندارد. مسي با انجام 21 بازي ديگر به باشگاه‌ها صد تايي ها راه خواهد يافت. 
نظر شما