دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۲۶
کد خبر: ۷۲۷۸۲
|
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۵
شهردار منطقه 13 با اشاره به افتتاح خط 9 اتوبوس های بی. آر. تی بزرگراه امیر المومنین علی(ع) در آینده نزدیک از بهره برداری این خط به صورت آزمایشی خبر داد.
به گزارش شهر و به نقل از  روابط عمومی شهرداری منطقه 13،مهندس ابراهیم مداحی با بیان اینکه خط بی . آر . تی بزرگراه امیر المومنین علی(ع) به مرحله بهره برداری نزدیک می شود اظهار داشت: نصب پل های عابر پیاده برای دسترسی ایمن مسافران به ایستگاه های این سامانه از آخرین اقداماتی است که در منطقه13 به مرحله اجرا رسیده است. 
وی عبور از بزرگراه و ایجاد امنیت مناسب برای شهروندان از مهم ترین مراحل اجرایی این طرح دانست و افزود: پس از تجهیز پل های عابر در نزدیکی سه ایستگاه منطقه 13، این سامانه به زودی به صورت آزمایشی فعال می شود.
شهردار منطقه 13 با اشاره به قرار گرفتن 3 ایستگاه این سامانه در منطقه 13 اظهار داشت: خط سامانه اتوبوس های تندرو بزرگراه امام علی(ع) دارای 4 ایستگاه است و از دارآباد شروع شده و به ایستگاه جوانمرد قصاب در منطقه 20 ختم می شود و تنها سه ایستگاه آن در ضلع جنوبی خیابان دماوند ، ضلع جنوبی خیابان صفا و ضلع شمالی خیابان پیروزی به منطقه 13 تعلق دارد و افتتاح و بهره برداری کامل از آن مشروط به تجهیز تمامی ایستگاه ها و شبکه خطی این سامانه و نیازمند زمان است. 
وی ضمن تاکید به نقش اتوبوس های تندرو در تسهیل تردد شهروندان ، کاهش بار ترافیکی ، دسترسی آسان به دیگر خطوط حمل و نقل عمومی ، افزایش ظرفیت جا به جایی مسافران در شبکه حمل و نقل عمومی از جمله اهداف مهم تشکیل این سامانه در بزرگراه امیر المومنین علی(ع) دانست و یاد آور شد: عبور این خط و ایجاد تلاقی با خط یک بی. آر. تی امکان دسترسی شهروندان را بر دیگر سامانه های حمل و نقل شهری مثل مترو فراهم می کند. 
شهردار منطقه 13 ابراز امیدواری کرد: با ساخت سامانه هایی از این دست ، این فرهنگ بیشتر از پیش در میان شهروندان نهادینه شود. 
نظر شما