دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۲۲
کد خبر: ۷۲۹۱۷
|
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۶
آلودگی هوای تهران امروز در شرایط هشدار و ناسالم قرار دارد.
به گزارش خبرنگار شهر، بر اساس اطلاعات رسیده از ایستگاههای سنجش آلودگی هوا، از میزان غلظت تمام آلاینده ها نسبت به روز گذشته درهمین ساعت کاسته شده اما با این وجود همچنان میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون فراتر از حد مجاز بوده و بر همین اساس وضعیت کیفیت هوای تهران در 24 ساعت گذشته منتهی به ساعت 11 امروز با 131  psiدر شرایط ناسالم قرار دارد.این شاخص روز گذشته نیز با 148 psi در شرایط ناسالم برای گروههای حساس بود.

بنابراین گزارش، ایستگاههای اقدسیه ، پارک رازی ، پارک شکوفه ، پاسداران ، دانشگاه شهید بهشتی ، سوهانک و شهرک چشمه به لحاظ آلاینده ذرات معلق کمتر از دوونیم میکرون در شرایط ناسالم است.

گزارش هواشناسی حاکی از آسمانی نیمه ابری تا ابری در پاره ای نقاط مه صبحگاهی می باشد . به این ترتیب انتظار می رود شاخص کیفیت هوا در شرایط ناسالم برای گروههای حساس باقی بماند.

بنابراین گزارش، آلاینده های منواکسید کربن ، ازن ،دی اکسید گوگرد و دی اکسید نیتروژن در شرایط پاک ، آلاینده ذرات معلق کمتر از 10 میکرون در شرایط سالم و ذرات معلق کمتر از 2.5میکرون در وضعیت ناسالم قرار دارد.

افزایش تشدید بیماریهای قلبی و ریوی و مرگ و میر زودرس در افراد مبتلا به بیماری قلبی و افراد مسن، افزایش تعداد تنفس در عموم افراد اثرات بهداشتی آلاینده ذرات معلق کمتر از دوو نیم میکرون در مناطق ناسالم است. 

در شرایط ناسالم توصیه می شود، افراد مبتلا به بیماری‎های قلبی و ریوی ، سالمندان و کودکان باید از فعالیت های طولانی مدت و سنگین در فضای باز اجتناب کرده و بقیه افراد باید فعالیت‎های طولانی و سنگین خود را در فضای باز کاهش دهند.

برچسب ها: آلودگی هوا
نظر شما