يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۵۴
کد خبر: ۷۳۰۳۴
|
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۵
رییس سازمان ورزش شهرداری تهران اعلام کرد:
رییس سازمان ورزش شهرداری تهران با بیان اینکه در برنامه 5ساله پیش روی سازمان ورزش مقرر شده در هر محله یک مجموعه آبی، زمین چمن و مجموعه ورزشی در تهران داشته باشیم، گفت: در این دوره از مسابقات المپیاد ورزشی محلات در ورزش آقایان 18رشته، 552 مدال و در حوزه بانوان 244 مدال توزیع شده است.
به گزارش خبرنگار شهر، سیدمحمدحاج آقامیر در نشست خبری اختتامیه المپیاد ورزش محلات با اشاره به اینکه روز آغاز امامت امام زمان (عج) برای این نشست تعیین شده است، اظهارکرد: یکی از توفیقات سازمان در جهت احیای سلامت و تحقق ورزش همگانی با یک نگاه همه جانبه به همه اقشار، در چندسال گذشته نشان داد ورزش همگانی یکی از ارکان سلامت است.

وی با تاکید بر رهنمود مقام معظم رهبری تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند اگر ورزش همگانی توسعه پیدا کند نزاعات خانواده کاهش یافته، نشاط و شادابی در جامعه بیشتر خواهد شد و همچنین تحکیم خانواده تحقق پیدا می کند. 

حاج آقامیر با تاکید بر اینکه جامعه ما یک جامعه جوان است، اضافه کرد: ما نیاز داریم اوقات فراغت جوانان خود را پرکنیم . زیرا اگر این کار توسط ما انجام نشود دیگران این کار را انجام می دهند. 

وی ورزش را یکی از ارکان پیشگیری از آسیب های اجتماعی برشمرد و اضافه کرد: شهرداری با برنامه ریزی توانسته در تحقق رضایت مندی تهرانی ها گام بردارد. در همین راستا هزارو 80 ایستگاه تندرستی برای زنان و مردان ایجاد کرده است.

رییس سازمان ورزش شهرداری تهران خاطرنشان کرد: تاکنون 35 درصد از شهر به اماکن و فضاهای ورزشی اختصاص یافته است و بیش از 60 درصد مردم از امکانات تربیت بدنی برخوردارند. این در حالی است که 38 درصد ازآن به شهرداری تهران تعلق دارد.
 
وی با اشاره به اقدامات این سازمان، اظهارکرد: ایجاد تفریحات ورزشی که به دست فراموشی سپرده شده است یکی از اقدامات ویژه سازمان ورزش است که نیاز اصلی جامعه به شمار می رود و باید در سبد خانواده قرار بدهیم. 

حاج اقامیر با تاکید بر اینکه شهرداری تهران با ظرفیت سازی این امکان را ایجاد کرده که به تفریحات ورزشی بپردازد، ادامه داد: یکی از اهداف این سازمان رضایت مندی مردم است که با مدیریت و برنامه ریزی می توان هیجانات اجتماعی مردم را به یک فرصت اجتماعی تبدیل کرد. 

وی با اشاره به افتتاحیه ورزش محلات تصریح کرد: 92 درصد از المپیاد ورزشی به نونهالان ، نوجوانان و جوانان تعلق دارد که باید از میان آنها استعداد یابی شود. 

رییس سازمان ورزش شهرداری تهران با اشاره به ایستگاه های تندرستی اضافه کرد: 740هزار نفر از شهروندان تهرانی تحت پوشش این ایستگاه ها قرار دارند.


برپایی هر هفته ایستگاه های ورزشی در 12 ناحیه شهر

وی ادامه داد: از روز 17 ربیع الاول در 123 ناحیه شهر هر هفته ایستگاه های ورزشی دایر است که از ساعت 8صبح تا11 شب به صورت رایگان به شهروندان خدمات ارائه می دهد و آنها می توانند با مراجعه به سایت سازمان شهرداری تهران از برنامه های آن اطلاع پیدا کنند.

رییس سازمان ورزش با اشاره به اینکه در روز 13 ربیع الاول در 12 محله تهران ایستگاه های ورزشی روز جمعه افتتاح می شود، خاطر نشان کرد: یکی از کارها این است که برای همه اقشار جامعه فعالیت تعریف شده است یعنی برای کودکان ، نوجوانان ، جوانان، میانسالان، سالمندان و حتی زندانیان نیز فعالیت های ورزشی تعریف شده است.

اقامیر با بیان اینکه تنها 16 درصد شهروندان برای روزهای جمعه برنامه ریزی دارند، اظهارکرد: این در حالی است که در سایرکشورها مردم برای روزهای تعطیل خود برنامه ویژه ای دارند. بنابراین ما نیز باید با توسعه فضاهای ورزشی و ایجاد برنامه های متنوع روزهای تعطیل و اوقات فراغت خانواده ها را پر کنیم.
 
وی با اشاره به اینکه در هفته باید بین 100هزار تا یک میلیون نفر پوشش فعالیت ورزشی داشته باشیم، اظهارکرد: شهروندان نیز باید در این راستا ما را یاری دهند. این در حالی است که خدمات ورزشی در سال جاری برای 12 میلیون شهروندان داشتیم که بانوان از این خدمات بیشتر استفاده کرده اند.
 
حاج آقامیر خاطرنشان کرد: در شهر تهران 62 درصداز بانوان دچار فقر حرکتی بودند. در حال حاضراین میزان به 41 درصد رسیده است. ما هرچقدر فعالیت های ورزشی را در شهر افزایش بدهیم آمار فقر حرکتی بانوان کاهش پیدا کند.
 
وی با اشاره به اینکه در گذشته 11رشته رقابتی داشتیم، اضافه کرد: درحال حاضر تعداد این رشته ها افزایش پیدا کرده است و هر شخصی با میزان علاقه ای که دارد می تواند رشته مورد علاقه خود را پیدا و درآن فعالیت کند. 

رییس سازمان ورزش همچنین به رویکرد شهرداری تهران در حوزه ورزش اشاره کرد و گفت : اگر شهردار تهران این رویکرد ورزش محور را نداشت جوانان ما بیشتربه سمت آسیب ها پیش می رفتند و این آمار افزایش پیدا می کرد.

حاج آقامیر با اشاره به اینکه اختتامیه 22دی ماه برگزار خواهد شد، اضافه کرد: خانواده ها باید به ورزش روی آورده و در روزهای جمعه به صورت دسته جمعی فعالیت ورزشی داشته باشند.
 
رییس سازمان ورزش شهرداری تهران به نگاه فرهنگی اعضای شورای شهر اشاره کرد و ادامه داد: بیش از 24 نفر از اعضای شورای شهر با برنامه های سازمان ورزش موافق هستند و با درخواست افزایش بودجه سازمان برای سال آینده موافقت کرده اند.
 
حاج اقامیر با اشاره به 60 مجموعه آبی در شهر گفت : این 60 مجموعه برای شهروندان تهرانی کفایت نمی کند ودر برنامه پنج ساله دوم 123 مجموعه آبی داریم که تا پایان 6 ماهه اول سال 93 ، 20 مجموعه دیگر به این 60 مجموعه اضافه می شود. 

وی با اشاره به اینکه مسابقات ما در10 رشته در سطح محلات برگزار شده اضافه کرد: تمام کسانی که در این مسابقات شرکت کرده اند از کف اجتماع برگزیده شده یعنی از مدارس، مساجد و محلات استعدادها کشف شده و وارد این رقابت ها شده اند.
 
حاج آقامیر با اشاره به اینکه تهران 8میلیون نفر جمعیت دارد، اضافه کرد: از این میزان جمعیت10 درصد معلول وجود دارد ما اماکنی داریم که پاسخگوی این شهروندان نیستند. بخصوص درحوزه بانوان البته یک مجموعه برای جانبازان داریم که نیاز شهروندان معلول را براورده می کند.

آقا میر خاطرنشان کرد :از اهداف ماست که 4 مجموعه در4 نقطه تهران برای شهروندان معلول داشته باشیم تا این افراد نیز بتوانند از خدمات ورزشی استفاده کنند. 

رییس سازمان ورزش اضافه کرد: رقابت های محلات از 15اردیبهشت تا 15 دی ماه برگزار می شود. درگذشته این فعالیت ها درسه دوره برگزار می شد که در حال حاضر دوره آن طولانی تر شده اند. 

وی با اشاره به خانه های ورزشی محلات اظهارکرد:در 20 درصد از محلات ما هنوزخانه های ورزشی تکمیل نشده است که تا اخر امسال تکمیل خواهند شد . 

اقامیر با اشاره به این دوره از رقابت ها اشاره کرد: آقایان تاکنون در 18 رشته 552 مدال دریافت کرده اند که مناطق 17 ،4 و 1 به ترتیب رتبه های اول تا سوم را به خود اختصاص داده و منطقه15 به عنوان تیم اخلاق برگزیده شده است .درحوزه بانوان نیز 244 مدال توزیع شده که مناطق 5 ،4 و1 به ترتیب رتبه های اول تا سوم را به خود اختصاص داده ومنطقه 7 به عنوان تیم اخلاق برگزیده شده است .

وی همچنین با اشاره به تیم های اول تا سوم مناطق در این دوره از رقابتها عنوان کرد: مناطق موظف هستند که این افراد را در رشته های خود اجازه بدهند تا از مجموعه های ورزشی استفاده کنند که فعالیت ورزشی آنها ادامه پیدا کند.

آقامیر با اشاره به برنامه 5 ساله دوم سازمان ورزش بیان کرد: در این برنامه آمده است که در هر محله یک مجموعه آبی زمین چمن و مجموعه های ورزشی داشته باشیم.

مراسم اختتامیه المپیاد و پارالمپیاد محلات تهران، روز دوشنبه 23 دی‌ماه( پس‌فردا) از ساعت 14:30 در سالن 12 هزار نفری مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار خواهد شد.
نظر شما