شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۱۷
کد خبر: ۷۳۰۹۵
|
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۰
فیلم‌های سینمایی اشباح به کارگردانی داریوش مهرجویی و آرایش غلیظ از حمید نعمت الله به بخش سودای سیمرغ سی و دومین جشنواره فیلم فجر رسیدند.
به گزارش شهر، اشباح جدیدترین اثر داریوش مهرجویی پس از فیلم های نارنجی پوش و چه خوبه که برگشتی است.

در اشباح، مهتاب کرامتی، پیمان معادی، حسن معجونی، مهدی سلطانی، ملیکا شریفی نیا، هنگامه حمیدزاده، امیرعلی دانایی و احمد یاوری شاد ایفای نقش می کنند.

مهرجویی کارگردان 74 ساله سینمای ایران، در کارنامه خود آثار درخشانی را همچون گاو، اجاره نشین ها، هامون، سارا، پری، لیلا، درخت گلابی، مهمان مامان و سنتوری دارد.

همچنین فیلم آرایش غلیظ نیز آخرین ساخته حمید نعمت الله است که پیشتر با فیلم بی پولی در جشنواره فیلم فجر خوش درخشیده است. 

سعید سعدی تهیه کنندگی آرایش غلیظ را بر عهده دارد و حامد بهداد، طناز طباطبایی، حبیب رضایی، علی عمرانی، هومن برق نورد از بازیگران این اثر سینمایی هستند.

همچنین فیلم سینمایی مردن به وقت شهریور از هاتف علیمردانی نیز از دیگر فیلم هایی است که به بخش سودای سیمرغ راه یافته است.

حمید فرخ نژاد، هانیه توسلی، نازنین بیاتی، نوید لایقی مقدم، صبا گرگین پور بازیگران این اثر سینمایی هستند. این فیلم داستان پسری است که تنها 6 ماه برای شرکت در کنکور زمان دارد. علیمردانی کارگردانی فیلم های به خاطر پونه، یک فراری از بگبو، راز دشت تاران را بر عهده داشته است.

این در حالی است که فیلم رنج و سرمستی به کارگردانی جهانگیر الماسی نیز به بخش نگاه نو سی و دومین جشنواره فیلم فجر اضافه شد. 

رنج و سرمستی روایت مشترکی از جنگ رژیم بعث با ایران و جنگ آمریکا با عراق است که مضمون آن راجع به صنایع پیشرفته کشورمان در عرصه های هوا و فضا است و قرار است در آن تلاش های مردم ایران برای پیشرفت کشور در خلال جنگ به نمایش درآید. 

ماه چهره خلیلی، شهرام پور اسد، مهدی صبائی، هرمز سیرتی، احمد کاوری، حسین خانی بیگ از بازیگران این فیلم هستند. 

همچنین بر تعداد فیلم های بخش نگاه نو افزوده خواهد شد. 

سی و دومین جشنواره فیلم فجر بهمن ماه امسال برگزار می شود. 
منبع: ایرنا
نظر شما