سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۳۱
کد خبر: ۷۳۱۰۳
|
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۸
شاخص آلودگی هوای تهران امروز با افزایش قابل توجه نسبت به روز گذشته در شرایط ناسالم و هشدار قرار دارد.
 به گزارش شهر بر اساس اطلاعات رسیده از ایستگاههای سنجش آلودگی هوای شهر تهران از میزان غلظت آلاینده منواکسید کربن نسبت به روز گذشته درهمین ساعت کاسته و بر میزان غلظت آلاینده های ذرات معلق کمتر از ده میکرون و ذرات معلق کمتر از دوونیم میکرون افزوده شده است.  

به این ترتیب میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق کمتراز دو و نیم میکرون فراتر از حد مجاز بوده و شاخص کیفیت هوا هم اکنون با غلظت 152 در شرایط ناسالم است.این شاخص روز گذشته نیز با غلظت 137 در شرایط ناسالم بود.

گزارش هواشناسی حاکی از آسمانی صاف تا کمی ابری و غبارآلود است . به این ترتیب انتظار می رود شاخص کیفیت هوا در شرایط ناسالم باقی بماند.

افزایش تشدید بیماریهای قلبی و ریوی و مرگ و میر زودرس در افراد مبتلا به بیماری قلبی و افراد مسن، افزایش تعداد تنفس در عموم افراد اثرات بهداشتی آلاینده ذرات معلق کمتر از دوو نیم میکرون در شرایط ناسالم است.

در شرایط ناسالم توصیه می شود، افراد مبتلا به بیماری‎های قلبی و ریوی ، سالمندان و کودکان باید از فعالیت های طولانی مدت و سنگین در فضای باز اجتناب کرده و بقیه افراد باید فعالیت های طولانی و سنگین خود را در فضای باز کاهش دهند.
برچسب ها: آلودگی هوا
نظر شما