دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۲۸
کد خبر: ۷۳۱۶۲
|
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۴
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی:
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم خروج خودروهای فرسوده گفت: بحران آلودگی هوای کلان شهرهای کشور، مسأله نگران کننده ای است که تا رسیدن به حل آن و دست یآبی به برنامه ها و اهداف پیش بینی شده فاصله زیادی وجود دارد.
به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، مهرداد لاهوتی افزود: تردد خودروهای فرسوده در تشدید آلودگی هوا بسیار موثر است و خروج خودروهای فرسوده و ارتقای کیفی خودروهای نو باید به صورت جدی پیگیری شود.

وی با اشاره به این که در حال حاضر هزاران دستگاه تاکسی فرسوده در تهران تردد می کنند اما تا کنون اقدامی به منظور خروج آن ها صورت نگرفته، اظهار کرد: «مدیریت چند واحدی» به جای «مدیریت واحد» موجب شده پرداخت تسهیلات نوسازی خودروهای فرسوده مسکوت بماند و شهروندان جان خود را به دلیل تشدید آلودگی هوای تهران از دست بدهند.

لاهوتی در ادامه به بحث انتقال پایتخت اشاره نمود و تصریح کرد: بحث انتقال پایتخت جدی نیست چرا که باجابه جایی پایتخت 500 هزار تا یک میلیون نفر از مردم تهران منتقل می شوند و به نظر نمی رسد اجرا شدن این طرح بتواند به کاهش آلودگی هوای تهران کمک کند.

نماینده مردم لاهیجان در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: سالانه یک میلیون نفر از اقصی نقاط کشور به تهران و اطراف آن مهاجرت می کنند و آن چه که عملی تر از انتقال پایتخت به نظر می رسد، راه حل هایی برای جلوگیری از این میزان مهاجرت با تجهیز سایر نقاط کشور به امکانات و تجهیزات درمانی، صنعتی، تجاری و تفریحی است. 
نظر شما