شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۲۴
کد خبر: ۷۳۱۸۸
|
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۸
مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی گفت: نمایشگاه بین‌المللی تهران به شهرداری تهران واگذار می‌شود و خط ۷ مترو نیز تا داخل نمایشگاه می‌رسد.
به گزارش شهر، حسین اسفهبدی صبح امروز در یک نشست خبری اظهارداشت: ما قصد داریم تا نمایشگاه بین‌المللی تهران را با نمایشگاه پرند و نمایشگاه شهر آفتاب شریک کنیم و در واقع با این حرکت بحث واگذاری نمایشگاه تهران بدین‌شکل حل می‌شود، یعنی در واقع آن بخشی از نمایشگاه که باید واگذار می‌شد به شهرداری تهران واگذار می‌شود و بخش حاکمیتی در دست ما می‌ماند.

وی همچنین گفت: با استفاده از امکانات اتحادیه جهانی نمایشگاه‌ها دانشکده‌ای تاسیس می‌کنیم و فارغ‌التحصیلان مقطع کارشناسی امور نمایشگاهی را آموزش داده و تقویت می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی اظهارداشت: من پیش از این 8 سال سابقه کار در نمایشگاه داشتم اما با روی کار آمدن دولت احمدی نژاد با 25 سال سابقه کار کنار گذاشته شدم البته خیلی‌ها هم در دوره وی کنار رفتند به هرحال با روی کار آمدن دولت آقای روحانی شور و امید به کشور بازگشته است.

وی اظهارداشت: برخی تبلیغ می‌کنند که دولت با ارائه سبد کالایی به دنبال آن است تا یارانه نقدی را قطع کند در حالیکه اینطور نیست بلکه دولت به دنبال آن است که تعدادی که حقشان نیست یارانه دریافت نکنند و هدف دولت این است که افرادی که حق دریافت یارانه دارند یارانه‌شان افزایش پیدا کنند لذا دولت به دنبال آن است تا یارانه به دست کسی برسد که نیازمند است.

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی گفت: مردم نباید هیچ گونه نگرانی داشته باشند، چرا که در سال 93 دولت هم یارانه نقدی می‌دهد و هم سبد کالا خواهد داد.

* فعالیت 12 گروه مشاور و معماری برای پاویون ایران در اکسپو میلان

وی با اشاره به اهمیت برگزاری اکسپو در کشورهای مختلف گفت: اکسپو تحت سازمان بی‌آی ‌ای یعنی دفتر نمایشگاه‌های جهانی که مقرش در پاریس است هر 4 تا 6 سال یک بار برگزار می‌شود و رقابت سخت و فشرده‌ای برای میزبانی اکسپو وجود دارد چرا که برگزاری اکسپو باعث شکوفایی و رونق اقتصادی می‌شود.

اسفهبدی گفت: اکسپوی میلان از اول ماه مارچ سال 2015 برگزار می‌شود و اکسپوی دوحه نیز در سال 2020 برگزار خواهد شد.

وی افزود: نمایشگاه‌های اکسپو، نمایشگاه‌های تجاری نیست و بیشتر جنبه فرهنگی و فرهنگ‌سازی دارد به نحویکه تم این نمایشگاه میلان تغذیه زمین و انرژی برای حیات است. یکی از اهداف این نمایشگاه این است که اگر یک میلیارد نفر گرسنه داریم با نوآوری‌هایی که در این نمایشگاه ارائه می‌شود تعداد گرسنگان به نصف برسد و همچنین مرگ و میر در رابطه با مواد غذایی به دو سوم برسد.

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی گفت: 12 گروه مشاور و معمار در حال طراحی داخلی و خارجی پاویون ایران برای اکسپوی میلان هستند و زمینی که به وسعت 1910 متر مربع دریافت شده است در جای بسیار خوبی و بین پاویون آلمان و سوئیس قرار دارد.

* اقدامات ترافیکی برای نمایشگاه تهران

وی افزود: اقدامات ترافیکی مناسبی را با همکاری شهرداری و راهنمایی و رانندگی انجام شده است به نحویکه با استفاده از پل نمایشگاه و کنارگذر پارکینگ شمالی نمایشگاه به دنبال آن هستیم تا دو خروجی مناسب برای چمران شمال و چمران جنوب و همچنین یک ورودی به میدان شهید بهشتی در محله ولنجک باز کنیم و امیدواریم که با این اقدامات بار ترافیکی نمایشگاه بین‌المللی شکسته شود.

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی گفت: با توافق صورت گرفته با شهرداری تهران قرار شده است تا خط 7 متروی تهران که پیش از این قرار بود تا میدان صنعت برسد تا نمایشگاه بین‌المللی تهران برسد و دیگر مردم مشکلی برای رفت و آمد نداشته باشند و بتوانند با مترو تا داخل نمایشگاه بیایند.

* واگذاری شراکتی نمایشگاه به شهرداری تهران

وی درخصوص واگذاری نمایشگاه گفت: قرار شده است تا نمایشگاه بین‌المللی تهران با نمایشگاه شهر آفتاب و نمایشگاه پرند شریک شوند و در اثر این شراکت بحث واگذاری نمایشگاه هم منتفی می‌شود چرا که واگذاری نمایشگاه تهران در گروه دوم لیست واگذاری‌ها قرار دارد و باید بخشی از آن واگذار شود و بخشی دیگر به شکل حاکمیتی در اختیار دولت باشد لذا با این شراکت بخشی از نمایشگاه در واقع به شهرداری تهران واگذار می‌شود و بخش دیگر در اختیار دولت باقی می‌ماند.

اسفهبدی در خصوص میزان سهام بخش دولتی و شهرداری تهران اظهارداشت: باید هر 3 نمایشگاه قیمت‌گذاری شود تا میزان سهام مشخص شود ولی دولت سهام ممتاز خواهد داشت و هیئت مدیره و مدیرعامل را دولت تعیین می‌کند.

وی افزود: نمایشگاه شهر آفتاب تا 75 درصد آماده شده است و روند ساخت و ساز آن همچنان ادامه دارد.

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی گفت: سیاست ما این است تا نمایشگاه‌های بزرگ در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار نشود و در این نمایشگاه، نمایشگاه‌های تخصصی را برگزار کنیم.

* استقبال خارجی ها برای حضور در نمایشگاه تهران

وی افزود: وجود تحریم‌ها باعث شده است تا حضور خارجی ها در صنعت نمایشگاهی ما کاهش پیدا کند و همین موضوع باعث کاهش درآمد و کاهش ارزآوری شده است اما پس از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید خارجی‌ها استقبال قابل توجهی از این نمایشگاه کرده‌اند به نحویکه به نظر من نمایشگاه نفت که در سال 93 برگزار می‌شود تفاوت زیادی با نمایشگاه‌های سال‌های قبل خواهد داشت و با استقبال پرشور خارجی‌ها مواجه خواهیم شد.

اسفهبدی گفت: برنامه‌داریم تا حضور بیشتری در نمایشگاه‌های حارجی داشته باشیم و همچنین به کسانی که در این نمایشگاه‌ها شرکت کنند یارانه نمایشگاهی پرداخت خواهیم کرد و برای نمایشگاه مواد غذایی فرانسه که سال آینده برگزار می‌شود نیز ما ثبت‌نام کرده و مبالغ لازم را نیز واریز کرده‌ایم.

وی افزود: نمایشگاه اختصاصی ایران در ترکمنستان در اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود و سالن‌های آن نیز از همین الان پر شده است همچنین قرار است نمایشگاه اختصاصی ایران در عمان نیز برگزار شود.

* دانشکده نمایشگاه بین المللی تاسیس می شود

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی با تاکید بر اینکه آموزش نقش مهمی در توسعه صنعت نمایشگاهی دارد گفت: چون ایران جزء اتحادیه جهانی نمایشگاه‌های بین‌المللی است می‌تواند از امکانات آنها برای توسعه بخش آموزش استفاده کند و ما به دنبال آن هستیم تا دانشکده‌ای را تاسیس کنیم که مدرک کارشناسی امور نمایشگاه ارائه کنیم.

* قیمت‌های ریالی 25 درصد گران شد

وی افزود: قیمت نمایشگاه در 8 سال گذشته هیچ تغییری نکرده است اما ما در بخش ریالی قیمت‌ها را 25 درصد افزایش داده‌ایم که به طور متوسط سالی 3 درصد می‌شود اما در عوض بخش خارجی را ارزان‌تر کرده‌ایم.

اسفهبدی گفت: از سال آینده تقویم 5 ساله نمایشگاهی را تدوین و اعلام می‌کنیم و سعی می‌کنیم مجوز برگزاری نمایشگاه‌ها را 3 تا 5 ساله دهیم.

* مصوبه واگذاری نمایشگاه به صدا و سیما لغو شده است

وی در خصوص واگذاری نمایشگاه به صدا و سیما گفت: مصوبه واگذاری نمایشگاه به صدا و سیما لغو شده است.

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی گفت : در حال حاضر 28 سایت نمایشگاهی در کشور وجود دارد اما فقط سایت‌های خراسان، شیراز، تبریز و اصفهان فعال هستند بقیه سایت‌ها کار می‌کنند اما فعال نیستند.

وی در خصوص برگزاری نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا گفت: اگر شهر آفتاب آماده شود نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا به آن نمایشگاه منتقل می‌شود و اگر آماده نشود و اگر مشکلات ترافیکی ما حل شود برای رفاه مردم در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار خواهیم کرد.
نظر شما