يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۲۸
کد خبر: ۷۳۴۳۸
|
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۴
رییس کمیته محیط زیست شورای شهر هم زمان با تعطیل یک واحد آلاینده ریخته گری:
رییس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران همزمان با تعطیلی یک واحد آلاینده ریخته گری در جنوب غرب تهران گفت: خط قرمز ما حفظ جان مردم است و در زمینه تأمین سلامتی شهروندان ذره ای کوتاه نمی آییم.
به گزارش شهر به نقل از  روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، مهندس محمد حقّانی افزود: استان تهران 17 هزار واحد صنعتی آلاینده دارد که برخی از آنها از جمله واحد مذکور که از گذشته در حاشیه و حریم شهر واقع شده بودند به دلیل گسترش شهر اکنون در محل های پر تراکم جمعیتی قرار گرفته اند.

وی با اشاره به این که این گونه واحدهای آلاینده باید به نقاط دیگری منتقل شوند، اظهار کرد: در تلاش هستیم تا بسترهای لازم برای انتقال واحدهای صنعتی را از بافت های مسکونی فراهم کنیم تا ساکنان اطراف این واحدها بیش از این در معرض انواع آلاینده ها و آسیب های ناشی از آن قرار نگیرند.

مهندس حقّانی با بیان این که واحدهای آلاینده پس از منابع متحرک بزرگ ترین نقش را در آلودگی هوای تهران دارند، تصریح کرد: این واحدها دو راه بیشتر پیش رو ندارند یا این که باید نسبت به اصلاح فعالیت های خود اقدام نموده و آلودگی تولید نکنند که این موضوع در مورد اغلب آن ها غیر ممکن است و یا این که از حریم شهر خارج شده و برای همیشه با تهران خداحافظی کنند.

رییس کمیته محیط زیست شهری شورای اسلامی شهر تهران در پایان با تأکید بر این که اعضای شورای شهر به عنوان نمایندگان مردم تهران از اقدامات و فعالیت هایی که جان شهروندان تهرانی را به مخاطره می اندازد چشم پوشی نمی کنند، خاطرنشان کرد: از تمام اختیارات قانونی خود به منظور بازگرداندن رنگ آبی به آسمان خاکستری پایتخت که به رویا تبدیل شده، استفاده خواهیم کرد.
نظر شما