دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۱۱
کد خبر: ۷۳۴۴۷
|
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۰
توسط مرکز مطالعات و برنامه‌ ریزی شهر تهران؛
رئیس شورای راهبردی ارتباطات و دیپلماسی شهری مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهرداری تهران از برگزاری همایش ملی شهر جهانی ، نقش ارتباطات راهبردی و دیپلماسی شهری در توسعه اجتماعی در روز 17 اسفند خبر داد .
به  گزارش شهر به نقل از روابط عمومی مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران، دکتر شهرام گیل آبادی ، رئیس شورای راهبردی ارتباطات و دیپلماسی شهری مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهرداری تهران امروز در نشست خبری همایش ملی شهر جهانی ، نقش ارتباطات راهبردی و دیپلماسی شهری در توسعه اجتماعی با اشاره به برگزاری این همایش در تاریخ 17 اسفندماه گفت‌: امروز هیچ توسعه اجتماعی بدون ارتباط انسانی معنا ندارد و در کنار این ارتباط شهرهای جهانی شکل می‌گیرد تا فضا برای حکمرانی‌های رسمی فراهم شود .

وی افزود : ارتباطات قوی حکمرانی محلی ارتباط بین انسانی است و دولت شهرها و حاکمیت‌های محلی در آن شکل می گیرد .

گیل آبادی با اشاره به محورهای این همایش اظهار کرد‌: ارتباطات راهبردی و دیپلماسی شهری، ارتباطات، توسعه و دیپلماسی شهری، دیپلماسی شهری در توسعه اجتماعی، نقش دیپلماسی شهری در برقراری صلح و امنیت پایدار، راه های تقویت گفتمان ارتباطات و دیپلماسی شهری، نقش فرهنگ، هنر و ادبیات در دیپلماسی شهری و ارتباطات راهبردی، نقش فرهنگ عامه در پیشبرد دیپلماسی شهری، ارتباطات انسانی در دیپلماسی شهری، رسانه ها و پیشبرد دیپلماسی شهری، معماری ایرانی- اسلامی و دیپلماسی شهری، دیپلماسی شهری و گردشگری، نقش گردشگری شهری در دیپلماسی شهری، نقش دیپلماسی شهری در جذب سرمایه‌گذاران خارجی، نقش سازمان های مردم نهاد در دیپلماسی شهری، نقش شهرداری ها در پیشبرد دیپلماسی شهری، جهانی شدن و دیپلماسی شهری، نقش توسعه عرصه های عمومی و فضاهای فرهنگی کلان شهرها درابعاد ملی و بین المللی، دیپلماسی شهری و اهمیت حضور کلان شهرها در مجامع بین المللی در رسیدن به تراز مطلوب جهانی، ویژگی های شهر جهانی و جهانی شدن و نقش هنر شهری در دیپلماسی شهری به عنوان محورهای این همایش در نظر گرفته شده است .

وی با بیان این که با توجه به ارتباطات جمعی گسترده و وجود مخاطب رسانه ، بسیاری از ارتباطات امروز جهانی شده است و امروز هر رسانه یک رسانه جهانی محسوب می شود‌، گفت : ارتباطات راهبردی و توسعه اجتماعی( دوشنبه 12 اسفند )، دیپلماسی شهری و توسعه(سه شنبه 13 اسفند) ،            مدیریت شهری، ارتباطات و دیپلماسی شهری(چهارشنبه14اسفند) و   نقش فرهنگ و هنر در ارتباطات و دیپلماسی شهری(چهارشنبه 14 اسفند) به عنوان موضوعات پنل های این همایش پیش بینی شده است .

به گفته وی، تلاش می شود تا در این پنل های تخصصی  از نقطه نظرات صاحبنظران در حوزه های اشاره شده جهت پیش برد هرچه بهتر همایش ملی شهر جهانی بهره گرفته شود.

رئیس شورای راهبردی ارتباطات و دیپلماسی شهری مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهرداری تهران تصریح کرد : بر اساس فرموده مقام معظم رهبری، اگر شهرداری مدیریت جهادی دارد باید کار ، تلاش ، درایت و تدبیر مشخصه آن باشد و قطعا استفاده از این محورها نیازمند حضور نخبگان و اندیشمندان است .

وی افزود : آخرین مهلت ارسال چکیده مقالات 25 بهمن و آخرین مهلت ارسال مقالات کامل 5 اسفند است که این مقالات باید به ادرس   پایگاه اطلاع رسانی همایش rpc.tehran.ir و نشانی دبیرخانه: تهران. خیابان دکتر علی شریعتی، پل رومی، خیابان شهید اکبری، خیابان شهید آقابزرگی، شماره32 ارسال شود .

گیل آبادی ادامه داد : پروژه های مختلفی در این راستا تعریف شده است و امیدواریم هرچه بیشتر و با هوشیاری به سمت توسعه اجتماعی حرکت کنیم .

رئیس شورای راهبردی ارتباطات و دیپلماسی شهری مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهرداری تهران تصریح کرد : مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران تلاش دارد تا با برگزاری این همایش اشتراک اندیشه میان اندیشمندان ایجاد کند تا تهران که به عنوان الگو برای سایر شهرهاست به خوبی از آن بهره مند شود .

گیل آبادی با تاکید بر این که پتانسیل های خاموش تهران که دستگاه‌های مربوطه توجه جدی به آن ندارند آنقدر زیاد است که می توانیم در بهره برداری ارتباطات انسانی برای حرف زدن از آن استفاده کنیم ،خاطر نشان کرد: امیدواریم تا با برگزاری این همایش بتوانیم گام مثبتی در توسعه اجتماعی دیپلماسی شهری تهران برداریم .

نظر شما