دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۰۳
کد خبر: ۷۳۶۳۵
|
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۲
مدیر کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از همنشینی امشب سه نسل از شاعران انقلاب در فرهنگسرای اندیشه خبرداد.
به گزارش شهر،  پدرام پاک آئین مدیر کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران درباره آیین اختتامیه دومین ویژه برنامه «شب‌های شعر انقلاب» که عصر امروز برگزار می‌شود، اظهار داشت: آیین اختتامیه دومین ویژه برنامه «شب‌های شعر انقلاب» عصر امروز از ساعت 18 با شعر خوانی شاعران سه دهه انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

وی هدف از برگزاری این مراسم را اینگونه توصیف کرد و گفت: هدف از برگزاری این مراسم همنشینی سه نسل از شاعران انقلاب، معرفی رویش‌های شعر ارزشی و جذب دگرباره نیروهای فرهنگی بر اساس اصول انقلاب است، برگزاری این مراسم رشد و پویایی شعر انقلاب اسلامی و رویش‌های جدید آن را در سال‌های اخیر نشان می‌دهد، در این مراسم از نسل اول شاعرانی چون: سید علی موسوی گرمارودی، حمید سبزواری و علی معلم و از نسل دوم یوسفعلی میرشکاک، حسین اسرافیلی، پرویز بیگی حبیب آبادی و جواد محقق و نیز شماری از شاعران دهه 70و 80 در این مراسم شعر می‌خوانند.

پاک‌آئین اضافه کرد: بازتاب این مراسم استمرار و حرکت رو به جلوی شعر انقلاب و تداوم شور انقلابی هر سه نسل این شاعران است.

مدیر کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران بیان کرد: این مراسم از جمله همنشینی‌هایی است که علاوه بر حضور شاعران و مسئولان فرهنگی شاهد حضور قابل توجه مردم هم خواهیم بود.

گفتنی است، نخستین دوره کاروان سراسری شب‌های شعر انقلاب، سال گذشته در سه استان تهران، اصفهان و فارس برگزار شد و در سال جاری استان های خوزستان، فارس، کردستان، سیستان و بلوچستان، اصفهان و تهران میزبان این شب شعر خواهند بود.

حرکت ملی این کاروان ادبی روز پنجم دی ماه در تالار کتابخانه مرکزی اهواز با حضور همزمان شاعران کشوری و شاعران بومی، آغاز شد. دومین ویژه برنامه، روز 15 دی ماه در شیراز و سومین برنامه روز 18 دی با هدف تحکیم پیوند مسلمانان و در آستانه هفته وحدت در سنندج برگزار شد. در قالب این شب شعر در سنندج، مراسم بزرگداشت مرحوم شاهرخ اورامی نیز اجرا شد. این مراسم در زاهدان و اصفهان برگزار شده و هم اکنون آئین اختتامیه این دوره از شب های شعر انقلاب، روز 5 بهمن در فرهنگسرای اندیشه برپا می شود.

بازخوانی اشعار ناب انقلاب، مانور فرهنگی شاعران انقلاب در طول سه دهه، همنشینی شاعران سه دهه انقلاب، جذب دیگر باره نیروهای فرهنگی بر اساس اصول طراحی شده انقلاب و معرفی شاعران جوان از جمله اهداف برگزاری این برنامه ها در سراسر کشور است.

آیین اختتامیه دومین ویژه برنامه «شب‌های شعر انقلاب» با شعرخوانی شاعران نام آشنای کشور به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی و مجمع شاعران اهل بیت(ع) امشب در در فرهنگسرای اندیشه برگزار می‌شود.
نظر شما