يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۵۷
کد خبر: ۷۳۷۴۹
|
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۳
شهردار منطقه 18 تهران گفت: فعالیت تعداد 250 واحد صنفی آلاینده در این بخش از پایتخت ، تهدید جدی برای سلامت شهروندان تلقی شده و مدیریت شهری بنا را بر این نهاده تا آنها را به هر ترتیب از بافت مسکونی خارج کنند.
به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 18،دکتر وحید نوروزی در همایش نسل سالم در گروی محیط زیست سالم ضمن بیان این مطلب افزود : ازجمله اولویتهای کاری مهمی که شهردارمحترم تهران به اینجانب محول و درحکم انتصابم آورده،حفظ محیط زیست و تلاش درجهت کاهش آلاینده ها، داشتن شهری سالم و عاری ازمعضلات زیست محیطی است،چراکه وجود ذرات معلق در فضای شهر ناشی ازصنایع آلاینده و مزاحم که نمونه آن شرکت ایرفو بود، خطراتی همچون مرگ زودرس را برای کارگران شاغل و ایجادمشکلات تنفسی وریوی رابرای شهروندان به همراه داشته که بحمدا... باپیگیری کمیسیون سلامت،محیط زیست وخدمات شهری شورای اسلامی شهرتهران بویژه شخص دکترحافظی رئیس و مهندس محمدحقانی عضو این کمیسیون شاهداین امرمهم در منطقه بوده ایم.

وی با اشاره به این نکته که حریم پایتخت به عنوان تنفسگاه این کلانشهرتلقی شده و نبایستی با انجام ساخت و ساز بی رویه خدشه ای به آن واردشود ،اظهارداشت: دو ناحیه از منطقه 18دربخش حریم شهرداری پایتخت واقع شده که بطور جد در آنها با هرگونه ساخت و ساز غیر مجاز برخورد و به افزایش سرانه فضای سبز اهمیت داده می شود،بطوریکه مدیریت شهری دردوره جدیداولویت رابرای اراضی،گسترش سرانه فضای سبز و ایجادبستری مناسب برای زیست سالم شهروندان قرارداده و نگاه اقتصادی و در آمد زا به محدوده حریم ندارد.

احداث بزرگترین بازار گل جنوبغرب تهران تا پایان امسال

نوروزی همچنین با بیان آمار تکان دهنده ای ناشی ازمرگ و میر سالانه 4 هزار شهروند تهرانی به دلیل آلودگی آب و هوا ،خاطر نشان ساخت :تا زمانیکه بنده به عنوان شهردار منطقه مشغول انجام وظیفه هستم ، اجازه نخواهم داد تابه اندازه ذره ای،سلامت شهروندان باساماندهی وانتقال صنایع آلاینده وبازارهای دارای فعالیت مضرزیست محیطی به این بخش از پایتخت تهدید شود و جادارداین مژده رابدهم که به یاری خداوند، بزرگترین بازار گل جنوبغرب تهران تا پایان سال در این منطقه راه اندازی خواهد شد.

همچنین مهندس شاعری رئیس ستادمحیط زیست وتوسعه پایدار شهرداری تهران نیز در این نشست طی سخنانی با اشاره نقش سازنده شهروندان در حفظ و نگهداشت محیط زیست،یادآورشد : تا مادامیکه شهروندان خودشان وارد گود نشوند و در مواقع لزوم تذکر ندهند ،معضلات زیست محیطی پابرجا و درصدی از آن کاسته نخواهد شد.

وی درادامه به وجود بیش از 5میلیون انواع خودرو و 2 تا 3 میلیون موتورسیکلت درپایتخت اشاره کرد و افزود: ازصاحبان صنایع ،خودرو سازان ،وزارت نفت درخواست می کنم تاتولیداتشان رابه نرم استانداردهای زیست محیطی نزدیکتر نمایند،چراکه باوجودتمام پیشگیریهاواقدامات دستگاه های ذیربط،پایتخت امسال 132 روز هوای نا سالم داشته و درصد آلودگی هوای آن به نسبت گذشته2درصدافزایش پیداکرده است.

دکتر عبدی سخنگوی کمیسیون اجتماعی و عضو فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی دیگرسخنران این همایش بودکه برای دقایقی پیرامون تهدیدات جدی،علل عمده آسیب پذیرشدن محیط زیست درپایتخت و اقدامات مطلوب شهرداری تهران در جهت حفظ منابع طبیعی بویژه گسترش فضای سبز توضیحاتی را ارائه کرد.

گفتنی است تجلیل از علی کاظمی و پویاامینی دو هنرپیشه سینما و تلویزیون به عنوان سفیران سلامت،اجرای برنامه هنری گروه آوای دستان،قرائت بیانیه همایش توسط نامداری معاون اجتماعی وفرهنگی شهردار، رونمائی از سایت هواداران هوای پاک، غرس نهال و بازدیدشهردار منطقه18 ازدستآوردهای دوائرسلامت،بازیافت،محیط زیست و مراکزآموزش و مشاوره گل وگیاه از دیگر برنامه های این همایش بود.
نظر شما