يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۰۴
کد خبر: ۷۳۹۱۳
|
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۴
مسوول کمیته اجرایی ستاد دهه فجر گفت: مراسم رسمی دهه فجر روز شنبه با قرائت پیام خانواده های شهدا به امام و امت و همچنین سخنرانی برخی شخصیت های سیاسی در بهشت زهرا(س) آغاز خواهد شد.
به گزارش شهر، محسن صباغ روز چهارشنبه در نشست خبری کمیته اجرایی مراسم ستاد دهه فجر گفت: مراسم گرامیداشت سالروز ورود تاریخی امام خمینی(ره) از ساعت 9 و 33 دقیقه روز شنبه با یک برنامه نمادین آغاز خواهد شد و ضمن اجرای سرودهای مختلف، حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی معاون اول قوه قضاییه سخنرانی می کند.

وی افزود: پس از پایان این مراسم، برنامه ویژه ای در محل جلوس حضرت امام (ره) با اقامه نماز جماعت ظهر و عصر آغاز خواهد شد و حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری در این مراسم سخنرانی خواهد کرد.

صباغ همچنین از برگزاری مراسمی نمادین با حضور اقشار مختلف مردم و فرهنگیان در ترمینال یک فرودگاه مهرآباد خبر داد که با سخنرانی حجت الاسلام سید حسن خمینی همراه خواهد بود و حجت الاسلام سیدمحمود دعایی به بیان خاطراتی از دوران انقلاب خواهد پرداخت.

وی رژه موتورسواران و دوچرخه سواران در مسیر حرکت حضرت امام(ره) از فرودگاه تا بهشت زهرا را از دیگر برنامه های مراسم 12 بهمن دانست و افزود: ناقوس کلیساها و کنیسه ها و سوت کشتی ها و بوق قطارها همزمان با گلبانگ زنگ انقلاب در تمامی مدارس نواخته خواهد شد.

مسوول کمیته اجرایی مراسم ستاد دهه فجر اضافه کرد: پرده خوانی انقلاب در مجتمع فرهنگی نور از ساعت 10 صبح به منظور بیان حوادث روزهای انقلاب و لحظه های مقاومت و پیروزی صورت خواهد گرفت و همچنین اجتماع طلاب و روحانیت پایتخت را در حوزه علمیه باقرالعلوم(ع) با سخنرانی حجت الاسلام حیدر مصلحی وزیر سابق اطلاعات خواهیم داشت که به نقش روحانیت در پیروزی انقلاب می پردازد.

وی همچنین گفت: گلباران منزل امام خمینی(ره) در شهرهای نجف، خمین، قم، نوفل لوشاتو و شهری در ترکیه که امام مدتی را در تبعید به سر می بردند در این روز انجام خواهد شد و جشن های انقلاب در مساجد و مدارس برگزار خواهد شد که جشن های ویژه در 10 مسجد تدارک دیده شده است.

صباغ در ادامه گفت: کاروان نمادین ورود امام در استان ها و شهرستانها نیز برگزار می شود و نشست های تخصصی با حضور صاحبنظران در مساجد و مدارس دائر خواهد شد.

وی در ادامه به سایر برنامه های دهه فجر پرداخت و گفت: همزمان با میهمانی لاله ها در روز پنجشنبه هفدهم بهمن در سراسر کشور، یادواره شهدا در مساجد تهران با حضور خانواده شهدا و مردم برگزار می شود.

صباغ از مسابقه کارنامه دولتمردان آمریکا در مدارس و نمایشگاه آمریکا بدون نقاب، 500 سال جنایات و توطئه های آمریکا از 19 تا 30 بهمن در پارک دانشجو یاد کرد و افزود: همایش طلایه داران انقلاب ویژه روحانیت سراسر کشور، مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی، همایش معرفی کارگران و برگزاری تئاتر خیابانی از دیگر برنامه های دهه فجر است.

وی افزود: تجدید میثاق مردم با امام خمینی(ره) در حسینیه جماران در این دهه را خواهیم داشت و در 78 رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در 60 کشور برنامه های متنوعی برگزار خواهد شد.

مسوول کمیته اجرایی ستاد دهه فجر در پایان گفت: اختتامیه برنامه های دهه فجر با حضور میلیونی مردم در راهپیمایی روز 22 بهمن خواهد بود که مسیرهای راهپیمایی و برنامه های مربوط به این روز تاریخی اعلام خواهد شد.
منبع: ایرنا
نظر شما