دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۰۳
کد خبر: ۷۳۹۵۵
|
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۸
دبیر ششمین سمپوزیوم مجسمه‌سازی تهران:
دبیر ششمین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی تهران از راه‌اندازی وب‌سایت تخصصی مرکز فعالیت‌های مجسمه‌سازی تهران خبر داد و گفت: ثبت‌نام هنرمندان خارجی و ایرانی در ششمین سمپوزیوم مجسمه‌سازی از طریق این وب سایت صورت می‌گیرد.
به گزارش شهر،سیدمجتبی موسوی دبیر ششمین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی تهران درباره مهلت ثبت‌نام هنرمندان برای حضور در این رویداد گفت:مهلت ثبت نام در این دوره از سمپوزیوم مجسمه‌سازی تهران از یکم تا پایان بهمن‌ماه سال جاری انجام می‌شود که یکم تا 15 بهمن‌ماه مهلت ثبت نام هنرمندان خارجی در نظر گرفته شده است و  26 تا 30 بهمن‌ماه نیز هنرمندان ایرانی مهلت دارند تا در این سمپوزیوم شرکت کنند.

موسوی با اشاره به راه‌اندازی وب سایت ثبت نام این سمپوزیوم گفت: خوشبختانه با توجه به ضرورت و نیازی که به وب سایت مستقل در حوزه مجسمه سازی وجود داشت، سایتی را طراحی و فاز اول آن را راه اندازی کرده ایم به آدرس http://tehransculpture.zibasazi.ir که این وب سایت مربوط به مرکز فعالیت‌های مجسمه سازی تهران است که شامل همه موضوعات مجسمه سازی می شود و بخشی از آن به سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی تهران اختصاص دارد که با فعال شدن فاز اول راه اندازی این وب سایت،‌ ثبت نام برای این دوره از سمپوزویوم را از طریق وب سایت و به صورت آنلاین انجام می‌دهیم و به این ترتیب هنرمندان خارجی امسال آسانتر می توانند در سمپوزیوم شرکت کنند که تاکنون نیز بیش از 70 هنرمند خارجی از طریق وب سایت ثبت نام کردند.

او درباره اطلاع رسانی این وب سایت برای هنرمندان خارجی هم گفت: راه اندازی وب سایت از طریق ایمیل و طرق ارتباطی مختلف به هنرمندان خارجی اطلاع رسانی شده بود و همراه با فراخوان تکمیلی آدرس این وب سایت نیز اعلام شد.

موسوی همچنین توضیح داد: ثبت نام هنرمندان خارجی را به این دلیل جلو انداختیم که برای صدور ویزا،‌ رزرو هتل و سایر هماهنگی ها زمان کافی در اختیار داشته باشیم.

وی در ادامه درباره ثبت نام هنرمندان ایرانی هم گفت: هنرمندان ایرانی هم می توانند از طریق وب سایت و یا مراجعه حضوری به دبیرخانه آثارشان را ارسال کنند که البته هنرمندان ایرانی لازم است برای ارزیابی اولیه،‌ ماکت آثارشان را نیز ارسال کنند اما آثار هنرمندان خارجی ابتدا از روی عکس آثارشان ارزیابی اولیه صورت می‌گیرد و آنها نیز زمان ورود به ایران باید ماکت آثارشان را برای برپایی نمایشگاه جانبی این سمپوزیوم همراه خود بیاورند.

موسوی درباره تأمین سنگ مورد نیاز برای این سمپوزیوم گفت: برای این دوره سنگ تراورتن رنگ روشن انتخاب شده است که این سنگ‌ها از معادن در حال استخراج است و بعد از آن به کارخانه منتقل می‌شود تا در ابعاد مکعب 100 در 150 در 300 سانتی‌متر برش داده شود تا در اختیار هنرمندان قرار گیرد.

دبیر ششمین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی تهران درباره احتمال حضور هنرمندان پیشکسوت در بخش مدعوین گفت: امسال هنرمندان پیشکسوت هم می توانند در بخش رقابتی حضور داشته باشند اما درباره حضور استادان و پیشکسوتان در بخش هنرمندان مدعو، باید شورای سیاست گذاری در این زمینه تصمیم گیری کنند که تاکنون این موضوع مورد نظر شورای سیاست گذاری نبوده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، ششمین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی تهران با حضور 12 هنرمند خارجی،‌12 هنرمند ایرانی در بخش اصلی و رقابتی و 10 هنرمند جوان در بخش دانشجویی،‌ اردیبهشت ماه سال 93  در ضلع غربی دریاچه چیتگر (دریاچه شهدای خلیج فارس) برگزار می شود.
نظر شما