دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۲۸
کد خبر: ۷۴۰۲۷
|
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۴
نود و یکمین برنامه «بلور قلم» فرهنگسرای فردوس به منظور همزمانی با ایام الله دهه فجر و سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به نقد و بررسی رمان ضد آمریکایی «گرگ سالی» اثر زنده یاد امیر حسین فردی نویسنده متعهد انقلاب اختصاص دارد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای فردوس، نود و یکمین نشست بلورقلم سه شنبه 29 بهمن ماه با حضور نویسندگان و منتقدانی همچون «محمدرضا بایرامی»، «محمدرضا گودرزی» و «قاسمعلی فراست» برگزار می شود.

امیرحسین فردی رمان «گرگ سالی» را در واپسین روزهای عمر خود برای انتشار آماده كرده بود؛ این رمان ادامه‌ای است بر رمان موفق «اسماعیل» و با مضمونی ضد استعماری به نگارش درآمده است.

گرگ سالی پیش از انقلاب اسلامی را روایت می‌كند كه آمریكایی‌ها و اسرائیلی‌ها در اطراف مجتمع اقتصادی كشاورزی مغان دست به اصلاح نژاد گرگ‌ها می‌زنند، اما این گرگ‌های اصلاح نژادی توسط آمریكایی‌ها مبدل به گرگ‌های آدمخوار می‌شوند و زندگی را بر مردم منطقه تنگ می‌كنند.

رمان «گرگ سالی» كه جلد دوم رمان اسماعیل است در 9 فصل در سال 1392توسط انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده است.

در فصل اول نویسنده آورده است: «ایستاده بود روبروی سبلان و نگاهش را دوخته بود به قافله و یال های بلند و پوشیده از برف آن كه زیر تابش خورشید مثل شیشه می درخشید . وقتی پایش را از مشكین شهر بیرون گذاشت و راه باللی جا را در پیش گرفت ، باد هم وزیدن گرفته بود . تند و پر كوب ، سیلابی از برف در كوهپایه جاری كرده بود . پنجه می كشید ، می رفت و می برد. ایستاده و كلاهش را كشید روی گوش هایش و نگاهش را دوخت به كوه .تكه ای ابرگیركرده بود به قله و كنده نمی شد. كم كم شبیه گرگ شد؛ بزرگ و ترسناك كه می خواست از قله كنده شود و هجوم بیاورد به طرف او . دشت خالی بود . تنها توفان برف بود و تك و توك ، تك درختان لختی كه سر در گریبان بودند تیره پشتش لرزید نفهمید از سرما بود یا از ترس. میان رفتن و برگشتن دو دل ماند.»

لازم به ذکر است، فرهنگسرای فردوس با توجه به همزمانی با ایام الله دهه فجر نودمین نشست از سلسله نشست های نقد بلورقلم را به رمان «عقربه ها خوابشان می آید» برگزیده سومین جشنواره داستان انقلاب اسلامی نوشته «معصومه عیوضی» اختصاص داده است.

نویسندگان و اهالی ادب می توانند در روز یاد شده ساعت 16 به فرهنگسرای فردوس واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس، بعد از چهارراه مخابرات مراجعه و یا به منظور کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 44081043 تماس حاصل کنند.

همچنین آدرس اینترنتی ferdos.farhangsara.ir برای آگاهی از دیگر برنامه های مراکز فرهنگی هنری منطقه 5 در نظر گرفته شده است.

نظر شما