چهارشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۴۶
کد خبر: ۷۴۰۶۴
|
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۸
مجموعه کاریکاتور، با عنوان «داستان های من و موبایل» از 14 بهمن ماه در مدارس، مساجد و اماکن عمومی منطقه 19 اکران می‌شود.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای مهر، علیرضا عیوضی مدیر روابط عمومی فرهنگسرای مهر، با اشاره به اهداف این طرح گفت: امروزه موبایل به یکی از ابزارهای مهم و لاینفک زندگی انسان ها تبدیل شده و با ورود آن تحول عظیمی در عرصه ارتباطات رخ داده است. اما موبایل هم مانند هریک از ابزار نوظهور دیگر اما و اگرهای زیادی پیرامون خود دارد که استفاده از آن را مورد تامل قرار می دهد و یکی از این اما و اگرها استفاده از موبایل در مدارس می باشد که با توجه به اهمیت و ضرورت موضوع، نیاز به فرهنگ سازی استفاده صحیح از آن، لازم به نظر می رسد. چرا که در صورت استفاده نامناسب می تواند زیان های جبران ناپذیری بویژه در سنین کودکی و نوجوانی بر جای گذارد.

وی ادامه داد: به همراه داشتن موبايل در کلاس درس و مدرسه داراي ضررهايي بيشتر از فوايد آن است و حداقل در شرايط فعلي که فرهنگ سازي لازم انجام نشده است، براي مدارس و والدين به يک بحران تبديل شده است علي الخصوص وجود بلوتوث ها و پيامک ها غير اخلاقي و يا فيلمبرداري و گرفتن عکس از ساير دانش اموزان و انتشار آن از طریق اينترنت و بلوتوث، و سوء استفاده هاي احتمالي ديگران از آنها، مشکلات زيادي را به وجود آورده است.

عیوضی در ادامه به ضرورت اجرای طرح اشاره کرد و افزود: بیشترین آسیب تربیتی که ممکن است استفاده از تلفن‌ همراه برای فرد داشته باشد در دوره نوجوانی است، چراکه استفاده از تلفن ‌همراه و ابزارهای جانبی آن برای نوجوان کشش و جاذبه دارد. کنترل دقیق و رفع تمام آسیب‌هایی که ممکن است استفاده از تلفن‌همراه برای دانش‌آموز داشته باشد جز با آموزش در نحوه استفاده درست از این ابزار میسر نیست.

مدیر روابط عمومی فرهنگسرای مهر سپس به نحوه اجرای طرح پرداخت و عنوان کرد: در این طرح 25 کاریکاتور از محسن رفیعی با موضوعات آسیب های بلوتوث و پیامک تلفن همراه، تجمل گرایی در خرید تلفن همراه، فرهنگ استفاده از تلفن همراه در مکان های عمومی همچون اتوبوس و مترو، تاثیرات مضر تلفن همراه بر نوجوانان و همچنین روابط اعضای خانواده، خطرات استفاده هنگام رانندگی و آهنگ های نامناسب تلفن همراه، به مدت یک ماه در معرض دید عموم مردم مخصوصا دانش آموزان قرار می گیرد.

مدیران مدارس و علاقمندان به این حوزه در منطقه 19 به منظور بهره مندی از این طرح می توانند به آدرس خانی آبادنو، خیابان شهید لطیفی، کوچه تگرگ، بوستان بعثت، فرهنگسرای مهر، مراجعه کنند  و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 55033900 تماس بگیرند.

نظر شما