شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۳۸
کد خبر: ۷۴۰۷۶
|
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۱
فرماندار شهرستان صحنه با تأیید خبر قطعی گاز در این شهرستان گفت: مشکل مربوط به سیستم اتوماتیک ایستگاه مرکزی گاز شهرستان بود که با تلاش متخصصان شرکت گاز مرتفع شد و قطعی در برخی از محله ها فقط مربوط به تنظیم رگولاتور هاست.
به گزارش شهر، جریان گاز شهری در شهرستان صحنه با افزایش برودت هوا برای چند ساعت قطع و موجب نگرانی مردم برای پشت سرگذاشتن یک شب سرد زمستانی شد.

فرماندار شهرستان صحنه در همین رابطه به خبرنگار مهر گفت: جریان گاز شهری در شهرستان صحنه از ساعات ابتدایی تاریک شدن هوا به وجود آمد که به سرعت و پس از تشکیل ستاد بحران، اکیپ های رفع نقص برای بررسی موضوع دست به کار شدند.

رسول مجد گفت: همچنین از شهرستانهای نزدیک به صحنه و کرمانشاه گروه های متخصص امدادی شرکت گاز به شهرستان آمده و برای رفع مشکل دست به کار شدند.

وی اضافه کرد: پس از بررسی های به عمل آمده مشخص شد که نقص فنی مربوط به سیستم اتوماتیک ایستگاه مرکزی گاز در شهرستان بود که بلافاصله اقدامات لازم برای بر طرف کردن مشکل در دستور کار قرار گرفت.

مجد ادامه داد: هم اکنون جریان گاز در کلیه علمک های مسکونی شهرستان صحنه برقرار است و اگر در منطقه ای قطعی گاز وجود دارد مربوط به تنظیم رگولاتور علمک هاست.

فرماندار شهرستان صحنه تصریح کرد: شهروندان باید با مشورت شرکت گاز و تلفن گویای 194 نسبت به تنظیم مجدد رگولاتور ها اقدام کنند.

مردم یزد در مصرف گاز صرفه‌جویی کنند
مديرعامل شركت گاز استان يزد با اشاره به افت شديد دما در استان يزد، خواستار صرفه جويي مردم در مصرف گاز به منظور جلوگيري از بحران شد.

عليرضا پيله ور در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به برودت هوا لازم است مردم يزد در مصرف گاز صرفه جويي جدی در بخش هاي خانگی، تجاری و صنعتی داشته باشند.

وی ضمن تشکر از همکاری مردم استان در مدیریت مصرف گاز طبیعی بيان كرد: اقداماتی مانند نصب  پنجره های دو جداره، استفاده از پرده های ضخیم، استفاده از پوشاک مناسب و تنظیم دمای اتاق در زمستان بین 18 تا 21 درجه سانتیگراد با نصب دماسنج، می تواند در کاهش میزان مصرف گاز در این روزهای سرد بسیار مؤثر باشد.

وي در مورد نحوه صرفه جویی در اماکنی که سیستم گرمایش مرکزی دارند، یادآور شد: نصب سیستم کنترل هوشمند موتورخانه، نصب شیرهای ترموستاتیک بر روی رادیاتورها،  تنظیم و سرویس سیستم های گرمایشی به خصوص مشعل موتورخانه ها به صورت دوره ای، عایق کاری مخازن و لوله های سیستم گرمایش مرکزی و جلوگیری از نشت آب در رادیاتورها و خطوط لوله آب گرم باعث صرفه جویی در مصرف گاز مي شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان یزد، از مسئولان ادارات استان نيز خواست ضمن نظارت بر رعايت دماي رفاه در سالن ها و اتاق هاي ادارات تحت سرپرستی، همگام و همراه با اقشار مختلف مردم، در اين امر مهم مشاركت كنند.

پیله ور در پایان ضمن تشکر و قدردانی از مردم فهیم و قناعت پیشه یزد به خاطر صرفه جویی که تاکنون در مصرف گاز انجام داده اند، اظهار امیدواری كرد: مردم استان با ادامه همکاری های خود در استفاده ایمن و بهینه گاز طبیعی، ضمن كمك به پايداري شبكه گاز، زمينه بهره مندي ساير مناطق سردسير استان و كشور از اين نعمت الهي را فراهم سازند.
نظر شما