دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۳۲
کد خبر: ۷۴۳۴۳
|
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۰
نشست مشترك مركز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران و تيم تحقيقاتي دانشگاه برلين با هدف بررسي چالش‌هاي شهر تهران و توانمندي‌هاي دانشگاه برلين در دو حوزه «سازگاري با اقليم و برنامه ريزي شهري» و «حمل و نقل كارآمد با توجه به انرژي» برگزار شد.

به گزارش شهر  به نقل از روابط عمومی مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران، در این نشست مشترک که واحدهای ستادی و عملیاتی شهرداری تهران به همراه نمایندگان مرکز مطالعات حضور داشتند؛ توانمندی‌ها و ظرفیت‌های دانشگاه برلین برای حل مسائل شناسایی شد و در حوزه‌های مختلف  از سوی شهرداری تهران مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

  معاون علم و فناوری مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران در این نشست مشترک گفت: این مرکز به عنوان اتاق فکر شهرداری تهران و در راستای رسالت بسترسازی تقویت مدیریت علمی شهری، گسترش تعاملات علمی در سطح بین‌المللی را در دستور کار خود قرار داده است. بر این اساس همکاری با دانشگاه‌های مطرح بین‌المللی در حوزه‌های مرتبط با مدیریت شهری، همکاری اثر بخش علمی با سازمان‌هایی که شهرداری تهران در آن‌ها عضو است و شرکت فعال در جوایز بین‌المللی، از عمده برنامه‌های پیش‌بینی شده برای مرکز مطالعات در سال آینده است.

دکتر هاشم بنی هاشمی، ضمن اعلام برنامه‌های مذکور، برگزاری نشست مشترک با تیم تحقیقاتی دانشگاه برلین که دارای سوابق کاری مثبت در کشور است را نخستین گام در راستای گسترش تعاملات با هدف بهره‌گیری از توانمندی‌های مراکز پژوهشی و دانشگاهی در سطح بین‌المللی برای حل مسائل کلان‌شهر تهران دانست.

در ادامه این نشست، پروفسور الک پال وبر،  رئیس دپارتمان توسعه پایدار و نوسازی شهری دانشگاه فنی برلین از میزان مشارکت شهروندان در حوزه مدیریت شهری تهران ابراز شگفتی کرد و گفت:  متاسفانه تا کنون در کشور آلمان در خصوص این مشارکت مردمی ایران صحبت نشده است و در کشورمان نیز چنین فعالیتی صورت نمی گیرد، بنابراین از تجربه کشور ایران در خصوص استفاده خواهیم کرد.

وی با اشاره به میزان مشارکت های مردم در کشورهای اروپایی طی 50 سال اخیر گفت: تنها کاری که صورت گرفته دعوت به حضور مردم در برنامه ها بوده است تا موضوعات و مشکلات شهری را بشنوند.

 در این نشست دكتر ولف هوگر ارندت، رئيس واحد تحقيقات " جابجايي و فضا"مركز تكنولوژي و جامعه دانشگاه فني برلين و پروفسور الک پال وبر رئیس واحد توسعه پایدار و نوسازی شهری دانشکده " برنامه ریزی، معماری و محیط زیست" دانشگاه فنی برلین  در خصوص معرفی طراحی و توسعه شهری و رویکردهای کلی در پروژه پایلوت و مهندس ارمان فتح جلالی، معاون واحد تحقیقات "جابجایی و فضا" مرکز تکنولوژی و جامعه، دانشگاه فنی برلین در خصوص آماده سازی طرح تفصیلی سخنرانی داشتند و توسط مدیران مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران، چالش‌های شهر تهران، برنامه‌ریزی پایدار شهری و حمل و نقل و تجارب شهر تهران و رویکرد توسعه پایدار در سطح محلات با تمرکز بر محیط زیست مورد بحث و بررسی قرار گرفت. 

نظر شما