شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۴۹
کد خبر: ۷۴۵۵۴
|
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۲
شهردار منطقه 3 تهران اصلاح هندسی معابر را یکی از راههایی عنوان کرد که بار ترافیکی و آلودگی هوای شهر تهران را کاهش می دهد.
 به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 3 ،مهندس فخرالدین سلیمانی گفت : خوردروها در حال توقف،چندین برابر آلودگی تولید می کنند،بنابراین اگر تقاطع های پرتردد تهران ،اصلاح هندسی شوند و ماشین ها در حال حرکت باشند به میزان قابل توجهی از آلودگی هوای شهر تهران کاسته می شود.

مهندس سلیمانی با اشاره به تجربه موفق در تقاطع بزرگراه کردستان و شهید گمنام گفت: بر اساس گزارش شرکت کنترل کیقیت هوا ، در نقاطی از شهر که چندین چراغ قرمزوجود دارد و تعداد زیادی خودرو  مجبور به توقف طولانی مدت هستند، وضعیت هشدار وجود دارد برای نمونه در محدوده تقاطع بزرگراه کردستان و شهید گمنام، در گذشته با وجود دو چراغ قرمز همیشه شاهد وضع هشدار بودیم که پس از اصلاح هندسی و حذف چراغ ها این نقطه دیگر در شرایط هشدار نیست .

شهردار منطقه 3 با اشاره به اینکه می توان از این الگو در دیگر تقاطع های شلوغ شهر هم استفاده کرد: از جمله این تقاطع ها گذرهای شمالی جنوبی مانند خیابان های شریعتی ،پاسداران ،آفریقا که شهروندان همیشه مجبور به توقف های طولانی مدت آن هستند و برای رسیدن به شبکه بزرگراهی ،حتماباید از این نقاط عبور کنند.

وی ارجرای پیاده راه سازی را نیز یکی از طرح های بلند مدت منطقه عنوان کرد و افزود: خیابان های ولی عصر (عج) و میرداماد نیز که از قطب های گردشگری به شمار می روند در کنار مجموعه طرح های پیاده راه سازی  عباس آباد می توانند محوری هماهنگ و یکپارچه را برای تردد راحت تر عابران پیاده فراهم سازند.
نظر شما