دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۳:۰۶
کد خبر: ۷۴۶۰۰
|
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۰
حضور بی سابقه و چشمگیر هنرمندان پیشکسوت و جوان، علاقه مندان و دوستداران گنجینه هنر معاصر ایران در آیین گشایش «سومین نمایشگاه فروش آثار چند نسل هنرمندان معاصر ایران» قابل توجه بود.
به گزارش شهر، این رویداد با حضور مجید ملانوروزی(مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی)، احسان آقایی (مدیر موزه هنرهای معاصر تهران) امیر عبدالحسینی( مدیر هنرهای تجسمی و امور موزه های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران) رضا نامی، محمد حسن حامدی (مدیر مسوال نشریه تندیس) محمد ابراهیم جعفری، همایون سلیمی، حمید پازوکی، بهزاد شیشه گران و... افتتاج شد. و در همان ساعات اولیه  86 اثر هنری به فروش رسید.شایان ذکر است این رویداد با هدف تقویت بنیان های هنری شهر، ترویج فرهنگ تبادل آثار هنری و رونق اقتصاد با همراهی 92 هنرمند از منتخب 7 دهه برگزار شده است و تعداد 180 اثر نقاشی،طراحی فتوآرت ارایه و در معرض نمایش قرار دارد که پر فروش ترین هنرمندان به این شرح بودند:

تنها اثر محمد ابراهیم جعفری و آثارحمید پازوکی، همایون سلیمی ، مرتضی اسدی، مهدی حسینی ،رضا هدایت، همایون موسوی ،شهرام بابایی،نازنین خسرونیا هر یک با 3 اثر، صبا ایمانی، حسینعلی ذابحی  اثر، بهزاد شیشه گران، آنه محمد تاتاری، ثمیلا امیر ابراهیمی، پرویز معزز، نیلوفر قادری نژاد، کیوان عسکری، مجتبی تاجیک ، رضا افسری، احمد وکیلی و مهدی درویشی هریک با 2 اثر و مینا نوری،رضا خدادادی، علی ندایی، رضا بانگیز، فرح ابواقاسم،حسین سلطانی،عطیهمرکزی،سعید روانبخش،جواد نوبهار،احمد منتظری رودبارکی،شاهو بابایی، پژمان رحیمی زاده،علیرضا نکویی، ابراهیم علیپور ، فاطمه بهمنی سیاهمرد و دیگر هنرمندان نیز با 1 اثر به فروش رسیده بود.

در طول برگزاری چند دوره از این رویداد تاکنون علاقه مندان بسیاری با درآمدهای متوسط به مجموعه داری آثار هنری روی آورده و هربار در انتظار رویدادی دیگر هستند. ایجاد بازار یکسان و مشترک برای آثار هنرمندان پیشکسوت و جوان از ویژگی های دیگر این رویداد است و هنرمندان با نیت توسعه فرهنگی، آثار خود را با بهایی بسیار پایین تر از قیمت واقعی تا سقف6/000/000 ریال ارایه نموده اند که این امر فرصتی استثنایی برای خریداران به وجود آورده و امید است این رویداد به ارتقای آگاهی عمومی از تحولات و تجربیات هنری معاصر یاری رسانده و تعامل هرچه بیشتر هنرمندان را در توسعه آفرینشهای فرهنگی و هنری در پی داشته باشد.

«سومین نمایشگاه فروش آثار چند نسل هنرمندان معاصر ایران» تا 26 اسفند ماه در روزهای عادی از ساعت 10 تا 20 و جمعه ها از ساعت 16 تا 20 دایر خواهد بود و علاقمندان می توانند برای بازدید و خرید آثار به نشانی، خیابان فاطمی، ضلع شمالی پارک لاله، روبروی پارکینگ طبقاتی مراجعه کنند.
نظر شما