شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۴۸
کد خبر: ۷۴۷۷۸
|
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۸
مانور کنترل و مبارزه با جانوران مضر شهری برگزار شد/
گروه خدمات شهری:مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران در تشریح اجرای طرح استقبال از بهار گفت: اکیپ 600 نفری برای مبارزه با موش های پایتخت در روزهای پایانی سال تشکیل می شود .
به گزارش رضا قدیمی در مانور کنترل و مبارزه با جانوران مضر شهری ویژه طرح استقبال از بهار گفت: طرح مبازره با جانوران مضر شهری در یک ماه اخیر به شرکت ساماندهی مشاغل سپرده شده که در این خصوص برنامه های زیادی داریم . به گونه ای که قرار است از تجربیات شهرهایی که از نظر آب و هوایی شبیه تهران هستند استفاده شود اما این موضوع بیانگر این نیست که تاکنون کاری انجام نشده است. البته این جانوران کنترل شده اند اما قرار است در این باره فعالیت های بیشتری را در دستور کار قرار دهیم . 

وی با بیان اینکه امروز اولین جلسه است که با تمامی اکیپ ها مناطق 22 گانه برگزار می کنیم، اظهارکرد: قرار است فعالیت مان را در مبارزه با جانوران مضر شهری ارتقا دهیم زیرا تهران از مهم ترین کلانشهرهای کشور است و باید کارهای عملی در این خصوص انجام گیرد . کارهای مطالعاتی را نیز از طریق دانشگاه های معتبر کشور و حتی خارج از کشور انجام دهیم. گرچه تاکید می کنم تعداد موش های شهر تهران و اعلام آمار انها اغراق آمیز است . 

قدیمی درباره راهکارهای مبارزه تلفیقی با جانوران مضر شهری خاطرنشان کرد: روش های شیمیایی، فیزیکی ،مکانیکی و بهسازی معابر و انهار از جمله این راه هاست . همچنین مدیریت  پسماندهای غذایی نیز باید در شهر تهران موردتوجه قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران با بیان اینکه 600 نفر برای مبارزه با این جانداران به صورت اکیپ های ویژه فعال خواهند بود، ادامه داد: امیدواریم در آغاز سال جدید وضعیت بهتری ایجادشود زیرا عمده زاد و ولد موش ها در روزهای پایانی سال است . این در حالی است که برنامه های ویژه ای را نیز علاوه بر این اقدام اکیپ ها طی یک ماه آینده آغاز خواهیم کرد. 

قدیمی با تاکید بر اینکه بیشترین تعداد موش در تهران نژاد رت نروژی است، افزود: سی درصد مبارزه با این جانداران فیزیکی است و 70 درصد بقیه موضوع غذا و آب است که از دسترس این جانداران باید خارج شود. به عنوان مثال فست فودها از جمله مراکزی هستند که موش ها تغذیه خود را از طریق این اماکن انجام می دهند. 

به گفته وی در بحث مبارزه با جانوران مضر شهری باید تمامی معاونت ها و سازمان ها از جمله حوزه عمرانی و شهرسازی نیز دخیل شوند. 
برچسب ها: موش ، تهران
نظر شما