دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۵۳
کد خبر: ۷۴۷۸۲
|
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۹
به دعوت خانه سینمای رم صورت می‌گیرد
فیلم‌های ایرانی به دعوت خانه سینمای رم به نمایش درمی‌آیند.
به گزارش شهر، فیلم‌های «آینه‌های روبرو» ساخته نگار آذربایجانی، «طلا و مس» ساخته‌ی همایون اسعدیان، «سعادت آباد» ساخته مازیار میری، «چهارشنبه‌سوری» ساخته‌ی اصغر فرهادی، «اینجا بدون من» ساخته بهرام توکلی و «آقا یوسف» ساخته علی رفیعی، در شهر رُم به نمایش گذاشته خواهند شد.

این رویداد سینمایی که با دعوت خانه سینمای رُم و هماهنگی رایزنی فرهنگی ایران در ایتالیا برگزار می‌شود، روز 26 فوریه (هفتم اسفند) با نمایش فیلم «آینه‌های روبرو» و سخنرانی فرشته طائرپور به‌عنوان نویسنده و تهیه‌کننده فیلم، افتتاح خواهد شد.

فرشته طائرپور درباره این هفته فیلم به ایسنا گفت: طی سالهای گذشته فستیوال‌های فیلمی که در کشور ایتالیا برگزار شده‌اند همواره با نمایش یک یا چند فیلم از سینمای ایران، که معمولا موفق به دریافت جوایز ارزنده‌ای نیز شده‌اند، باب ارتباط‌های هنری و فرهنگی را با ایران گشوده نگه داشته‌اند.

وی ادامه داد: برای خود من علاوه بر مغتنم بودن فرصت تماشای مجدد «آینه‌های روبرو» به اتفاق تماشاگران ایتالیایی، تجربه میزبانی «خانه سینما»ی رم از سینمای ایران و آشنایی با تعریف چنین نهادی در یک کشور اروپایی و مقایسه آن با خانه سینمای ایران، دستاورد بزرگی در این سفر خواهد بود.
منبع: ایسنا
برچسب ها: فیلم ، ایران ، ایتالیا
نظر شما