يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۳۵
کد خبر: ۷۴۷۸۵
|
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۲
سعید ابراهیمی‌فر فیلمنامه داستانی خود را که در مورد فجایع و پیامدهای خشک شدن دریاچه ارومیه است به اتمام رسانده و قصد دارد این فیلمنامه را به یک فیلم سینمایی تبدیل کند.
به گزارش شهر، سعید ابراهیمی‌فر، کارگردان و فیلمنامه‌نویس گفت: تقریبا یک سال بود که مشغول نگارش فیلمنامه‌ای در مورد دریاچه ارومیه بودم و خوشبختانه این فیلنامه هفته پیش به اتمام رسید.

وی افزود: خشک شدن دریاچه ارومیه یک اتفاق بسیار ناخوشایند و متاسفانه قریب‌الوقوع است. خشک شدن دریاچه ارومیه یک معضل و مشکل ملی است تا آنجا که رئیس‌جمهور هم در یکی از نطق‌های خود به مساله دریاچه ارومیه اشاره کرده و این مساله را یک مساله پراهمیت که در اولویت برنامه‌های دولتش قرار دارد، عنوان کرد.

کارگردان فیلم «پلکان» ادامه داد: من 2 ماه پیش ارومیه بودم و باید بگویم 75 درصد از این دریاچه خشک شده است و باید حتما در مورد آن فکری کرد.

ابراهیمی‌فر بیان کرد: داستان فیلمنامه من که قرارست بر اساس آن یک فیلم سینمایی بسازم در آینده اتفاق می‌افتد و فرض بر این است دریاچه خشک شده است و اتفاقاتی که بعد از آن می‌افتد مورد بحث در یک داستان است.

کارگردان فیلم «راز مهتاب» خاطرنشان کرد: بر اساس نظر کارشناسان حتی امکان رسیدن سونامی نمک به تهران هم هست که این جریان و جریانات دیگری که در صورت خشک شدن دریاچه ارومیه اتفاق می‌افتد، در این فیلمنامه به صورت داستانی روایت می‌شود.

به گفته وی، دلیل نوشتن و ساخت این فیلم جلب توجه مردم و مسئولان به دریاچه ارومیه و فجایع عجیب و غریبی است که بعد از خشک شدن آن رخ می دهد.

ابراهیمی‌فر در پایان سخنانش گفت: بعد از اتمام فیلمنامه به دنبال سرمایه‌گذار و تهیه کننده برای ساخت این فیلم می‌گردم و انتظار دارم که سازمان محیط زیست و وزرات نیرو من را در ساخت این اثر سینمایی یاری کنند.

سعید ابراهیمی‌فر امسال با بازی در فیلم «ماهی و گربه» ساخته شهرام مکری در بخش «نوعی تجربه» سی و دومین جشنواره فیلم فجر حضور داشت که این فیلم گرچه در بخش رقابتی نبود ولی نظر مثبت منتقدان و اهالی رسانه را به خود جلب کرد.
نظر شما