يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۵۷
کد خبر: ۷۴۹۰۴
|
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۱
ارائه خدمات مجازی بازیافت در منطقه 3
شهروندان منطقه 3 تهران می توانند به صورت الکترونیکی پسماندهای خشک منازل خود را تحویل دهند و در قرعه کشی هفتگی اداره بازیافت شرکت کنند.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 3 ، قاسم نجاری رئیس اداره بازیافت با اعلام این خبر گفت : در جهت تهیه بانک اطلاعاتی جامع ، افزایش میزان مشارکت و سهولت خدمات رسانی به شهروندان و بهره مندی از نظرات و انتقادات آنان درراستای تفکیک مواد از مبدا، سایت اداره بازیافت شهرداری منطقه 3 به آدرسwww.ebazyaftm3.comراه اندازی شده است و شهروندان می توانند با وارد شدن به این سایت درخواست خود را مبنی برجمع آوری پسماند خشک و همچنین سئوالات و انتقادات خود را وارد سایت کنند.

نجاری در ادامه خاطر نشان کرد: پس از ثبت درخواست از سوی شهروندان ،خودروهای ویژه بازیافت به در منازل آنان مراجعه و در قبال جمع آوری پسماند خشک به آنها کیسه های آبی رنگ و یا در صورت نیاز مخازن ویژه را اهدا می کنند ضمن اینکه این شهروندان در قرعه کشی هفتگی انتخاب شهروندان نمونه شرکت داده می شوند.

وی تصریح کرد: تفكر بازيافت زباله به منظور جلوگيري از هدر رفتن منابع طبيعي، كاهش مصرف انرژي و تقليل ميزان زباله براي كاهش هزينه‌هاي دفع و تغيير الگوي مصرف به وجود آمد.

وی افزود: با توجه به اين كه پسماندهای خشک مواد فاسد شدني نيستند، بهترين روش جمع‌آوري آن، از درب منازل ، اداره‌ها و مدارس قبل از مخلوط شدن با بقيه پسماندها است.

امروزه در كشور ایران درصد بالایی از زباله های خشک مصرفي مورد بازيافت قرار مي‌گيرد و آشنا کردن شهروندان با این مقوله در پیشبرد اهداف آن کمک شایانی خواهد کرد.

امروزه به دلیل افزایش میزان زباله ها و بد منظره شدن فضای شهری به دلیل تجمع مواد زائد و آلودگی های ناشی از انتشار پسماند ها در محیط زیست، آسیب های ناشی از این آلودگی ها به عنوان تهدیدی جدی در جامعه شهری محسوب می گردد. خطرات بهداشتی حاصل از تماس با زباله های شهری می تواند بخش مهمی از بیماری ها را در اقشار مختلف شیوع دهد. بنابراین اولین گام در جهت رفع این مشکل و کاهش بار ترافیکی ناشی از جمع آوری و همچنین در جهت کاهش هزینه های اقتصادی حاصل از جمع آوری، آموزش و ترویج فرهنگ تفکیک از مبداء و ارائه راهکار ی موثر جهت جلب همکاری تمای اقشار مختلف جامعه از اهمیت قابل توجه برخوردار است.

نظر شما