يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۱۷
کد خبر: ۷۴۹۷۱
|
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۹
رئیس مرکز مطالعات فیلم انیمیشن حوزه هنری از انجام مذاکره با سازمان حج و اوقاف برای سرمایه‌گذاری در تولید سریال انیمیشن «مجلس آئینه» خبر داد.
مسعود صفوی رئیس مرکز مطالعات فیلم انیمیشن حوزه هنری درباره چگونگی سرمایه‌گذاری سازمان حج و اوقاف در ساخت انیمیشن «مجلس آئینه» به گفت: مراحل پیش‌تولید این سریال به پایان رسیده و به این دلیل که داستان براساس فرمت تعزیه روایت می شود سازمان حج و اوقاف برای سرمایه گذاری ساخت آن ابراز تمایل کرده است.

وی در ادامه افزود: سازمان حج و اوقاف بودجه‌ای مختص به هنر تعزیه دارد و با توجه به ساختار این انیمیشن مذاکرات اولیه برای سرمایه گذاری روی این مجموعه تلویزیونی صورت گرفته است و خوشبختانه تا این لحظه نگاه مسئولان این سازمان نسبت به همکاری با ما مثبت بوده است.

تهیه‌کننده سریال انیمیشن تلویزیونی «مجلس آئینه» درباره مراحل تولید آن گفت: سریال «مجلس آیینه» در 52 قسمت 20 دقیقه ای تهیه و تولید خواهد شد. جرقه تولید این سریال از زمان «شکرستان» زده شد زیرا فرم سریال «شکرستان» براساس تعزیه بود یعنی مرتضی احمدی به عنوان راوی در «شکرستان» حضور داشت. در سریال «مجلس آئینه» شخصیت یک معین‌البکاء وارد داستان می‌شود و بخشی از قصه را روایت می کند.

وی با تاکید بر اینکه در «مجلس آئینه» یک راوی ثابت وجود ندارد، بیان کرد: در این سریال قصه‌های روزمره تعریف می شود و در روند تعریف داستان یک اتفاقی برای شخصیت اصلی رخ می‌دهد که با توجه به این پیشآمد، وارد مبحث تعزیه می شویم و ادامه داستان توسط معین البکاء روایت می شود.   

صفوی یکی از ویژگی های این سریال انیمیشن را گرافیک آن دانست که به نقاشی قهوه‌خانه ای خیلی نزدیک است. به گفته وی، هارمونی لازم بین تصاویر، صدا با طرح گرافیک سریال «مجلس آیینه» به خوبی درآمده است.


وی افزود: این سریال 20 اپیزود دارد که قسمت اول از این مجموعه آماده شده و به مرحله صداگذاری رسیده است.

تهیه‌کننده انیمیشن «تاریخ از این ور» درباره وضعیت ساخت این کار نیز توضیح داد: ساخت هر 52 قسمت از این سریال به پایان رسیده است. «تاریخ از این ور» سریالی است در 52 قسمت 20 دقیقه‌ای تهیه و تولید شده است که مجموع کارهای گرافیکی این سریال به پایان رسیده و هم اکنون در مرحله صداگذاری و افکت است. طبق برنامه‌ریزی انجام شده صداگذاری و دوبله این مجموعه سه ماه طول می کشد.

وی درباره دوبله این سریال گفت: نوع گویش و لهجه های شخصیت‌های «تاریخ از این ور» یکی از سختی‌های آن است چراکه برای روایت تاریخ ایران با سلسله های مختلف و لهجه های متفاوتی مواجه هستیم، از همین رو حساسیت و دقت روی این مرحله بسیار بالا است و تمام تلاشمان را به کار خواهیم گرفت تا گویش و لهجه‌ها به درستی از آب درآید. این بخش از کار علاوه بر پیچیدگی‌هایی که دارد به نوعی نتیجه کار نیز محسوب می شود.

صفوی در پایان درباره موسیقی این سریال گفت: سریال انیمیشن «تاریخ از این ور» نشانه‌ای از آب و رنگ تاریخ ایران است و موسیقی مانند گویش شخصیت‌ها در سرنوشت سریال تاثیرگذار است از همین رو چهار آهنگساز را انتخاب کردیم و قرار است اتودهای اولیه را روی این مجموعه تلویزیونی انجام دهند تا پس از بررسی به انتخاب نهایی برسیم.
نظر شما