سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۲۳
کد خبر: ۷۵۰۶۳
|
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۹
در نشست خبری اولین سمپوزیوم نقاشی تهران مطرح شد:
اولین سمپوزیوم نقاشی تهران از ۱۰ تا ۱۴ اسفند با حضور ۱۲ هنرمند نقاش از سراسر کشور با دو موضوع شهر من تهران و آزادی برگزار می‌شود.
به گزارش شهر، سعیدی در این نشست با اشاره به اینکه نقاشی هنر مادر است، گفت: بحث برگزاری سمپوزیوم نقاشی برای اولین بار مطرح شده است و ما قصد داریم این سمپوزیوم را همانند سمپوزیوم مجسمه سازی برگزار کنیم.

وی ادامه داد: اولین سمپوزیوم نقاشی تهران با دوعنوان آزادی و تهران شهر من برگزار می‌شود و فراخوان آن از طریق روزنامه‌ها وسایت‌ها و همچنین ارسال پیامک اوایل بهمن ماه منتشر شده است. تا پایان روز ۲۷ بهمن ماه هم فرصت ارسال آثار بود. از ۲۸ بهمن تا ۳۰ بهمن ماه نیز داوری آثار انجام شد.

سعیدی ادامه داد: ۲۰۱ اثر از۹۴ هنرمند برای ما ارسال شد که درمیان هنرمندان افرادی از استانهای دیگر همچون آذربایجان شرقی و غربی، کردستان، گلستان، همدان، زنجان حضور داشتند و حتی از خارج از کشور و از هلند نیز اثری به جشنواره رسیده است.

وی با اشاره به داوری آثار در دو بخش فنی و هنری گفت: معصومه مظفری(رئیس انجمن نقاشان ایران) داوری بخش فنی و آریا شکوهی اقبال به عنوان نماینده گالری داران داوری بخش هنری را برعهده دارد و مسئولیت داوری‌ها نیز با سیدمحسن هاشمی است.

وی ادامه داد: از ۲۰۱ اثر رسیده ۱۲ طرح در مرحله اول انتخاب شد که به هر هنرمندی که اثرش در این بخش بوده یک ونیم میلیون تومان جایزه تعلق گرفت. این ۱۲ هنرمند از ۱۰ الی ۱۴ اسفند به صورت عملی و درقالب سمپوزیوم هر روز از ساعت ۹ صبح تا ۱۸ در غرفه‌های جداگانه‌ای در اختیارشان قرار گرفته است؛ آثاری را با موضوعات سمپوزیوم خلق می‌کنند.

سعیدی افزود: از روز ۱۵ اسفند داوری نهایی بین ۱۲ اثر آغاز می‌شود و دو اثر در ‌‌نهایت انتخاب می‌شود و به هر کدام دو میلیون تومان جایزه تعلق می‌گیرد. بازدیدکنندگان می‌توانند هر روز از ساعت ۱۶ تا۱۸ آثار را بازدید کنند. روز ۱۶ اسفند مصادف با میلاد حضرت زینب (س) آیین پایانی سمپوزیوم برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در بین شرکت کنندگان ۶ نفر خانم ۶ نفر آقا شرکت کرده‌اند که در میان آن‌ها عضو هیئت علمی، کار‌شناس ارشد رشته نقاشی ۴ نفر، کار‌شناس رشته نقاشی ۵ نفر حضور دارند.

وی ادامه داد: قصد داریم با برگزاری این سمپوزیوم و برنامه‌های دیگر گنجینه هنری باغ موزه قصر را گسترش دهیم و به یک مرکز فرهنگی تبدیل کنیم.

وی با رد استقبال نکردن مردم از موزه قصر گفت: براساس آمار بازدید حجم بازدید ما در نوروز بیش از ۱۰۰هزار نفر بوده و این آمار، آمار خوبی است.
نظر شما