شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۳۹
کد خبر: ۷۵۰۹۵
|
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۰
کمیته برگزاری رقابت های فوتبال جام جهانی در نامه‌ای به فدراسیون‌هایی که کشورهایشان به جام جهانی صعود کرده اند، آمار درخواست کنندگان بلیت‌ها را به تفکیک اعلام کرد که بر این اساس برزیل در صدر قرار دارد و ایران هم در رده بیست و سوم ایستاده است.
به گزارش شهر،تماشاگران برزیلی با ۹۰۶ هزار و ۴۳۳ درخواست بلیت مسابقات جام جهانی در صدر جدول اعلام شده قرار گرفته‌اند. تماشاگران طرفدار تیم ملی آمریکا با ۱۲۵ هزار و ۴۶۵ درخواست در لیست اعلام شده دوم هستند و تماشاگران کلمبیایی با ۶۰ هزار و ۲۳۱ درخواست در رده سوم قرار گرفته اند.

ایران در این رده بندی با ۵ هزار و ۷۷۵ بالاتر از کشورهای کره جنوبی، غنا، نیجریه، کامرون، بوسنی و هرزگوین، هندوراس، الجزایر، یونان و ساحل عاج قرار گرفته است. به نظر می رسد اگر ۵۷۷۵ نفر، بلیت‌های بازی‌ها را خریداری کنند، در هر بازی ایران، ۱۹۲۵ تماشاگر خواهد داشت. حریفان ایران یعنی آرژانتین، نیجریه و بوسنی در رده‌های پنجم، بیست و ششم و بیست و هشتم قرار گرفته اند.

رده بندی درخواست کنندگان بلیت های جام جهانی به شرح زیر است:

۱- برزیل، ۹۰۶ هزار ۴۳۳ ۲- آمریکا، ۱۲۵ هزار و ۴۶۵ ۳- کلمبیا، ۶۰ هزار و ۲۳۱ ۴- آلمان، ۵۵ هزار و ۶۶۶ ۵- آرژانتین، ۵۳ هزار و ۸۰۹ ۶- انگلستان، ۵۱ هزار و ۲۲۲ ۷- استرالیا، ۴۰ هزار و ۴۴۶ ۸- فرانسه، ۳۴ هزار و ۹۷۱ ۹- شیلی، ۳۲ هزار و ۱۸۹ ۱۰- مکزیک، ۳۰ هزار و ۲۳۸ ۱۱- ژاپن، ۲۴ هزار و ۴۷۸ ۱۲- اسپانیا ۱۸ هزار و ۱۲۴ ۱۳- هلند ۱۵ هزار و ۷۸۳ ۱۴- ایتالیا، ۱۵ هزار و ۲۹۵ ۱۵- سوئیس، ۱۴ هزار و ۸۹۲ ۱۶- اروگوئه، ۱۴ هزار و ۸۰۸ ۱۷- اکوادور، ۱۳ هزار و ۹۱۸ ۱۸- روسیه، ۱۳ هزار و ۹۶ ۱۹- پرتغال، ۱۱ هزار و ۵۰۹ ۲۰- بلژیک، ۹ هزار و ۱۳۲ ۲۱- کرواسی، پنج هزار و ۹۸۷ ۲۲- کاستاریکا، پنج هزار ۸۱۵ ۲۳- ایران، پنج هزار و ۷۷۵ ۲۴- کره جنوبی، پنج هزار و ۲۵۵ ۲۵- غنا، چهار هزار و ۷۹۵ ۲۶- نیجریه، دو هزار و ۶۱۲ ۲۷- کامرون، دو هزار و ۴۵۶ ۲۸- بوسنی و هرزگوین، دو هزار و ۲۴۱ ۲۹- هندوراس، هزار و ۶۴۸ ۳۰- الجزایر، هزار و ۲۲۲ ۳۱- یونان، هزار و ۷۵ ۳۲- ساحل عاج، 
نظر شما