شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۲۲
کد خبر: ۷۵۱۸۷
|
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۴
مدیرکل شهرسازی و طرح های شهری شهرداری تهران با بیان اینکه در طرح تفصیلی شهر تهران برای میدان انقلاب جایگاه ویژه ای در نظر گرفته شده است، گفت: پیش بینی ما این است که طرح این میدان تا بهار 93 نهایی شده و به مرحله اجرا برسد.
به گزارش شهر، مجید پاکساز با بیان این مطلب اظهارکرد: در طرح تفصیلی برای میادین شهر تهران برنامه های مفصلی دیده شده و یک سناریوی کامل برای ساماندهی آنها در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به طرح ساماندهی میدان انقلاب گفت: میدان انقلاب در واقع میراث انقلابی کشور است و به دلیل جایگاه ویژه ای که در بین میادین شهر دارد، مورد توجه خاصی قرار گرفته و طرح ساماندهی آن با دقت و حساسیت بالایی در حال تهیه شدن است.
پاکساز با بیان اینکه میدان انقلاب از پیچیده ترین میادین شهر تهران است، افزود: در این محور ما باید چند طرح را در نظر بگیریم که اجماع این طرح ها به ساماندهی میدان انقلاب منجر می شود.
وی اضافه کرد: سناریوی محور شرقی-غربی میدان آزادی تا میدان امام حسین(ع) که شامل خیابان آزادی و انقلاب است، توجه به سابقه تاریخی و فرهنگی میدان انقلاب، توجه به قرارگیری دانشگاه تهران در این محدوده و سناریوی کارکرد خیابان کارگر به عنوان محور کار و فعالیت؛ از جمله مواردی است که باید در طرح ساماندهی میدان انقلاب در نظر گرفته شود.
وی در ادامه گفت: در فرآینده تهیه طرح میدان انقلاب یک سری الزامات دیگر دیده شد که تیم مدیریت کننده ملزم به در نظرگیری آن شدند.
مدیرکل شهرسازی و طرح های شهری شهرداری تهران تصریح کرد: مرکز مطالعات شهر تهران بر روی طرح خیابان انقلاب و کارگر کار می کند که برای نهایی شدن طرح ساماندهی میدان انقلاب باید منتظر تکمیل نتایج این مطالعات باشیم.
وی با تاکید بر اینکه طرح ساماندهی میدان انقلاب به دلیل پیچیدگی هایی که دارد نسبت به طرح سایر میادین وقت بیشتری نیاز داشت، افزود: باید نتایج سایر مطالعات و طرح های اثر گذار در میدان انقلاب به دست بیاید و سپس نسبت به طرح نهایی میدان انقلاب اقدام کنیم البته بخشی از اطلاعات به دست آمده و می توان طرح اصلی را دنبال کرد.
مدیرکل شهرسازی و طرح های شهری بیان کرد:هم اکنون کلیات طرح آماده شده و خطوط نهایی طرح پیشنهادی ترسیم شده است و در صورتی که شورای سیاستگذاری سازمان زیباسازی آن را تایید کند مراحل بعدی انجام می شود.
پاکساز گفت: در حال حاضر سازمان زیباسازی متولی تهیه طرح میدان انقلاب است و هر طرحی که تهیه می کند باید تمامی این موارد در آن لحاظ شده باشد تا بتواند از مراجع قانونی تاییدیه دریافت کند.
وی با بیان اینکه وضعیت کنونی میدان انقلاب به هیچ وجه با جایگاهی که دارد تناسب ندارد، اضافه کرد: پیش بینی ما این است که طرح این میدان تا بهار 93 نهایی شده و به مرحله اجرا در آید.
نظر شما