دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۵۶
کد خبر: ۷۵۲۱۸
|
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۴
با سخنرانی داور جشنواره فیلم عمار:
ظرفیتهای سینمایی اشعار مولانا در پنجاه و چهارمین نشست باشگاه فیلم رازی بررسی می شود

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای رازی، پنجاه و چهارمین نشست باشگاه فیلم رازی با موضوعی نوین و جذاب با عنوان ظرفیتهای سینمایی در اشعار مولانا با حضور سید ناصر هاشم زاده(نویسنده و پژوهشگر سینما) و خالق اثر "اوسلمان شد" ، برگزار می شود.با توجه به فقدان بسیاری از سوژه های ملی ، ادبی و آموزنده در سینما ، در پنجاه و چهارمین جلسه از نشستهای باشگاه فیلم، موضوع ظرفیتهای سینمایی در آثار مولانا مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

در این نشست ، سید ناصر هاشم زاده ضمن بررسی ظرفیتهای سینمایی در آثار مولانا به سوالات حضار پاسخ خواهد داد.

مولانا در ششم ربیع الاول سال ۶۰۴ هجری قمری در شهر بلخ متولد شد. نامش محمد و لقبش جلال الدین است. از عنوان های او خداوندگار و مولانا در زمان حیاتش رواج داشته و مولوی در قرن های بعد در مورد او به کار رفته است. وی در غروب روز ۵جمادي الاخر ۶۷۲ه.ق در سن ۶۸ سالگي در قونيه فوت کرد. امروزه مقبره اين شاعر برزگ قرن ششم در قونيه (ترکيه امروزي) مي باشد که محل زيارت عاشقان و شيفتگان اين شاعر برزگ است.

معروفترین آثار مولانا ديوان شمس- مثنوي معنوي - فيه ما فيه می باشند.

علاقمندان به آثار مولانا و هنر شعر و سینما می توانند جهت شرکت در این نشست، روز 14 اسفندماه از ساعت 16 تا 18 در ساختمان آموزش فرهنگسرای رازی به نشانی: خیابان قزوین،خیابان شهید مرادی حضور بهم رسانده و جهت کسب اطلاع بیشتر با شماره تلفن : 55409549 تماس حاصل نمایند.


نظر شما