دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۲۳
کد خبر: ۷۵۳۸۱
|
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۳
ﻣﺮاﺳﻢ ﺑﺰرﮔﺪاﺷﺖ حبیب‌اله آیت اللهی در ﻗﺎﻟﺐ پنجمین ﻧﺸﺴﺖ ﺻﻤﯿﻤﺎﻧﻪ ھﻨﺮﻣﻨﺪان ﺑﺎ ﻋﻨﻮان «ﺗﻮﻟﺪ ﻣﺎه» ﺑﻪ ﻣﻨﺎﺳﺒﺖ ﺗﻮﻟﺪ 79ﺳﺎﻟﮕﯽ وی، روز پنج شنبه 15 اسفند در ﻣﻮزه ھﻨﺮھﺎی دﯾﻨﯽ اﻣﺎم ﻋﻠﯽ(ع) ﺑﺮﮔﺰار ﻣﯽﺷﻮد.
به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی موزه هنرهای دینی امام علی(ع)، این مراسم ساعت 17 روز پنج شنبه  هفته جاری با حضور هنرمندان نقاش  و جمعی از مسئولان فرهنگی و هنری پایتخت برگزار خواهد شد.

در برنامه‌های تولد ماه که به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار می شود، هر ماه به بهانه زادروز یکی از هنرمندان پیشکسوت در عرصه هنرهای تجسمی، ‌هنرمندان مختلف گرد هم جمع می‌شوند.

این نشست به گفت و گو و دیدار هنرمندان با یکدیگر اختصاص دارد و پیش از این به مناسبت زادروز حسین محجوبی، نقاش ، نصرالله افجه ای، خوشنویس ، ابراهیم حقیقی و قباد شیوا، طراح و گرافیست،در موزه هنرهای دینی امام علی(ع) برگزار شده است.
 
حبیب الله آیت اللهی متولد سال 1313 شیراز و تحصیلات ابتدایی و متوسطه خود را در شیراز به پایان رسانید و سپس به تهران آمده و در مقطع کارشناسی در رشته نقاشی از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران در سال ۱۳۳۸ دانش آموخته شد و پس از آن مدارجی از قبیل کارشناسی ارشد نقاشی، تخصص در معماری داخلی، تخصص در پیکره سازی تزئینی و دکتری در تاریخ تطبیقی و تحلیلی هنر از دانشگاه سوربن پاریس را کسب نمود.

وی سال ۱۳۴۹ استادیار دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران، گروه هنرهای تجسمی شد و پس از آن مقام دانشیار دانشگاه تهران در سال ۱۳۵۸ و ریاست دانشکده هنرهای زیبا را به عهده گرفت. دکتر آیت اللهی عضو پیوسته فرهنگستان هنر، رئیس کمیته واژه گزینی هنر فرهنگستان زبان و ادب پارسی است و تا کنون راهنمای بیش از یکصد پایان نامه و رساله در مقاطع کارشناسی تا دکتری بوده است.


آیت اللهی سال ۱۳۸۳ به عنوان چهره ماندگار هنرهای تجسمی انتخاب شد. از آثار و تألیفات او می توان به ترجمه بیش از ۲۰ عنوان کتاب در زمینه هنر، تألیف کتابهایی از قبیل مبانی نظری هنرهای تجسمی، مبانی رنگ و کاربرد آن در هنرها، تاریخ هنر ایران و مقاله های فراوانی در این زمینه اشاره کرد. تا کنون نمایشگاههای مختلفی از آثار وی در ایران و خارج از کشور برپا شده است.

موزه هنرهای دینی امام علی(ع) ، در خیابان ولی عصر (عج) ، روبروی بزرگراه نیایش، بلوار اسفدیار، شماره 35 واقع است.
 
 

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
Under Review: ۱
انتشار یافته: ۲
محسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
0
1
چند وقتی است که از موزه امام علی خبر برنامه وگزارش و تصویر دیده می شود
یا تحولی صورت گرفته ویا انعکاس اخبار واطلاعات آن دستخوش اطلاع رسانی به هنگام شده است ویا نحوه مدیریت ودیده شدنشان در رسانه تغییر یافته
به هر حال دست مریزاد وخدا قوت
تا می شود از برنامه هایی از این دست بگذارید تا بهانه ای شود برای دور هم جمع شدن اهالی مظلوم هنر
محسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
0
0
شما که خبر بزرگداشت رو کار کردین
ای کاش یک تیم تصویری هم می فرستادین برای پوشش تصویری بزرگداشت استاد
حیفه
نظر شما