شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۳۹
کد خبر: ۷۵۴۵۹
|
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۷
استاندار تهران درباره زمان برگزاری جلسات کمیسیون «بررسی مشکلات کلانشهر تهران و سایر کلان شهرها» گفت: احتمال دارد هفته آینده نخستین جلسه با حضور 10 وزیر دولت که برای حضور در این کمیسیون اعلام آمادگی کرده‌اند، تشکیل شود.
به گزارش شهر،سیدحسین هاشمی استاندار تهران ، با اشاره به مصوبه هیات دولت مبنی بر تشکیل کمیسیون «بررسی مشکلات کلانشهر تهران و سایر کلانشهرها»، اظهارداشت: 10 تن از وزرای کابینه، استاندار، شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر تهران عضو این کمیسیون هستند.

استاندار تهران با بیان اینکه دولت 7 تا 8 کمیسیون تخصصی دارد، تصریح‌کرد: لزوم تشکیل کمیسیون های خاص باید در دولت مطرح شده و رئیس‌جمهور آن را تأیید کند و از طرف دولت ابلاغ شود که خوشبختانه در این زمینه نیز مصوبه تشکیل کمیسیون بررسی مشکلات کلانشهر تهران و سایر کلانشهرها به تصویب رسید و ابلاغ شد.

وی با بیان اینکه این کمیسیون تمام مسائل مرتبط با شهر تهران و کلان‌شهرها را به طور جامع بررسی می کند، افزود: تحقیق و بررسی این کمیسیون فقط منحصر به معضل آلودگی هوا و ترافیک و حریق نیست بلکه تمام مسائل مرتبط با کلان‌شهرها و شهرهای بزرگ در این کمیسیون خاص بررسی می‌شود و اگر نیاز به مصوبه باشد برای رأی‌گیری و بررسی به دولت ارجاع داده می شود و در صورت تصویب ابلاغ خواهد شد.

استاندار تهران با اشاره اینکه 10 وزیر برای حضور در این کمیسیون اعلام آمادگی کرده‌اند، اظهارداشت: در کلان‌شهرها معضلاتی از جمله مسائل امنیتی، معضل آلودگی هوا، مشکلات اجتماعی، اقتصادی و  معضل ترافیک مطرح است که بررسی و چگونگی سامان دادن به این امور حتما در دستور کار این کمیسیون قرار خواهد گرفت.

وی درباره برگزاری جلسات کمیسیون «بررسی مشکلات کلانشهر تهران و سایر کلانشهرها» نیز اظهارداشت: احتمال دارد هفته آینده اولین جلسه تشکیل شود؛ در این جلسه درباره دستور کارها بحث خواهد شد و موضوعات را جهت بررسی اولویت‌بندی خواهیم کرد.

هاشمی در پایان خاطرنشان کرد: با برگزاری نخستین جلسه، هیئت‌رئیسه نیز انتخاب خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری فارس هیأت وزیران در راستای حل مسائل و مشکلات کلانشهرها و بخصوص کلانشهر تهران با تشکیل کمیسیون بررسی مشکلات کلانشهرها موافقت کرد.

هیئت وزیران به استناد اصل یکصدوسی و هشتم قانون اساسی برای بررسی و هماهنگی مسائل و مشکلات کلان شهر تهران و سایر کلان شهرها و در اجرای تبصره ماده (6) آیین‌نامه داخلی هیئت دولت با تشکیل کمیسیون خاصی مرکب از وزیران راه و شهرسازی، اطلاعات، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صنعت، معدن و تجارت، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، ورزش و جوانان، جهاد کشاورزی، نیرو، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، کشور، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، معاونان علمی و فناوری و برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور و با حضور و دعوت از استاندار تهران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران و شهردار تهران موافقت کرد.

بر این اساس، تصمیمات کمیسیون یاد شده در صورت لزوم برای تصمیم گیری نهایی به هیئت وزیران ارسال می شود.

این مصوبه در تاریخ 6/12/1392 با امضای اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور ابلاغ شد.
برچسب ها: استانداری ، تهران
نظر شما