سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۳۲
کد خبر: ۷۵۴۶۸
|
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۵
نقد فیلم «چ» با حضور برخی از عوامل فیلم، یکی از همرزمان شهید چمران و مرتضی طلایی عضو شورای شهر در فرهنگسرای ابن سینا برگزار شد.

به گزارش شهر، به نقل از روابط عمومی مدیریت فرهنگی هنری منطقه 2، نشست نقد و بررسی فیلم سینمایی« چ »ساخته ابراهیم حاتمی کیا به میزبانی فعالان رسانه های اجتماعی روز دو شنبه12 اسفند ماه باحضور دکتر مرتضی طلایی، عضو شورای شهر تهران علی مهدیان، همرزم شهید چمران ،عباس بلوندی طراح لباس، و سید ذکریا هاشمی کارشناس فیلم،در سینما فرهنگسرای ابن سینا برگزار شد.

«چ »نام فیلمی به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا و محصول سال 1392 می باشد،این فیلم داستان 2 روز از زندگی مصطفی چمران را در پاوه به تصویر می کشد داستان این فیلم روایتی از زندگی مصظفی چمران از روز 25 تا 27 مرداد 1358 است ،روزهایی که آیت الله روح الله خمینی در فرمانی، مهلت 24 ساعته ای به دولت و ارتش داد تا حصر پاوه را بشکنند و منطقه را از وجود نیروهای کومله و دموکرات پاکسازی کنند.

علی مهدیان، یکی از همرزمان شهید چمران پس از مشاهده این فیلم در جلسه بررسی این فیلم در فرهنگسرای ابن سینا گفت:شخصیت شهید چمران در این فیلم تک بعدی نشان داده شد  و آن شخصیت واقعی و چند بعدی این شهید در فیلم خیلی کم دیده شده است.

وی با بیان اینکه شهید چمران در سفر به پاوه به دنبال صلح و جلوگیری از خونریزی بود افزود: این هدف شهید چمران در این فیلم به خوبی دیده شد و هرگز این شهید در پاوه به دنبال جنگ و خونریزی نبود.

اوکه سابقه دوستی چندین ساله با شهید چمران دارد از گروه بازیگری و کارگردانی این فیلم تشکر کرد و افزود: شاید نتوان صحنه واقعی و رشادت های همه رزمندگان را نشان داد اما باید از همه هنرمندان در این عرصه تشکر کرد

مهدیان تصریح کرد: شهید چمران در عین صلابت و شجاعت در همه شرایط از تواضع و شجاعت خوبی برخوردار بود.

طراح صحنه و لباس این فیلم در این نشست گفت: قطعا این فیلم به کارگردانی حاتمی کیا در ذهن ها می ماند و پس از سالها کار در عرصه سینما این فیلم چیز دیگری بود.

عباس بلوندی ادامه داد: با فرهنگ و آداب و رسوم و لباس اقوام کرد آشنایی کامل داشتم و صحنه و لباس را پس از جلسات مختلف انتخاب کردم.

وی با بیان اینکه در قسمت پایانیˈفریبرز عرب نیاˈبه دلیل پایان قرارداد خود در سکانس پایانی شرکت نکرد افزود: سکانس پایانی این فیلم که در یکی از پادگان های نظامی تهران فیلمبرداری شد، بدلیل حضور نیافتن فریبرز عرب، کارگردان از یک بدل بجای وی استفاده کرد.

طراح صحنه و لباس فیلم چ با دفاع از جایگاه شخصیتی شهید چمران افزود: دست نوشته های این شهید در زمان حضور در پاوه مورد مطالعه قرار گرفت و حتی مهدی چمران این نوشته ها و سکانس های مختلف این شهید را تایید کرد.

فیلم چ روایتی از زندگی نامه شهید مصطفی چمران در زمان 48 ساعته حضور در شهر پاوه کردستان است.

این فیلم قرار است از 21 اسفند در سینماهای کشور اکران شود وتاکنون موفق به دریافت پنج سیمرغ بلورین از فیلم فجر شد


نظر شما