شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۴۹
کد خبر: ۷۵۵۷۹
|
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۷
برنامه تفریحی تورهای گردشگری رایگان بازدید از پایتخت تهران در ایام نوروز با هدف آشنایی با اماکن دیدنی و تاریخی شهر تهران ، از سوی اداره خدمات اجتماعی و رفاهی برگزار می شود .

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 10 ، نقی قلی زاده سرپرست معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه با اعلام این خبر گفت : استراحت ، تفریح و گذران اوقات فراغت یکی از نیازهای همگانی در عصر حاضر است و ایام تعطیلات عید فرصت مغتتمی است تا خانواده ها با بهره مندی از طبیعت  ، روحیه و حس کنجکاوی خود را تقویت کنند و بر همین اساس منطقه با برنامه ریزی صحیح به منظور ترویج فرهنگ گردشگری فرصتی را برای شهروندان فراهم کرده تا علاوه بر معرفی آثار تاریخی و گردشگری شهری تهران اوقات خوشی را در کنار خانواده ها سپری  کنند .


وی با بیان این که آشنایی با آثار دیدنی ، تاریخی ، گردشگری و بقعه های متبرکه شهر تهران در قالب تورهای گردشگری رایگان به صورت یک روزه و نیمروزه در 20 مسیر برگزار می شود افزود : برج طغرل ، برج آزادی و برج میلاد ، ری باستان ( حضرت عبدالعظیم ، ابن بابویه ، چشمه علی ، تپه میل ، برج سکوت ، بی بی شهربانو . باغ ملی ( کاخ گلستان ، موزه سر در باغ ملی ، موزه ملی ایران ، برج میلاد شمیران (قلمستان ، موزه سینما ، موزه موسیقی ، خانه دکتر حسابی ، باغ موزه ایران ، امامزاده صالح (ع) ، طبیعت گردی ( بازدید از مناطق سبز و دیدنی ) و منطقه لواسانات از مسیرهای در نظر گرفته در تورهای یک روزه است .


قلی زاده همچنین درباره مسیر تورهای گردشگری نیم روزه یادآور شد : امامزاده قاسم (ع) ، کاخ نیاوران ، موزه حیات وحش در باغ ملی ملک ، شهرک سینمایی ، باغ موزه دفاع مقدس ، مجتمع خلیج فارس ، موزه رضا عباسی ، موزه هنرهای معاصر ،  پارک لاله ، موزه آبگینه و دیگر بخش های دیدنی شهر تهران هم برای تورهای نیم روزه در نظر گرفته شده است .


سرپرست معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه با اشاره به آمادگی منطقه برای استقبال از میهمانان نوروزی تصریح کرد : موزه حیات وحش و آثار طبیعی هفت چنار، موزه شهیدان اقبالی ، پارک آموزش ترافیک ، بارگاه مطهر امام زاده معصوم (ع) و بوستانها از مراکز دیدنی منطقه هستند .


وی در پایان از شهروندان دعوت کرد که برای ثبت نام و شرکت در برنامه گردشگری از نیمه دوم اسفند ماه به نزدیک ترین سرای محل سکونت خود مراجعه کنند .


 

نظر شما