شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۵۷
کد خبر: ۷۵۶۳۲
|
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۰
عضو شورای اسلامی شهر تهران:
عضو شورای اسلامی شهر تهران از منطقه 3 تهران به عنوان منطقه ای با پشتوانه ای تاریخی و تاثیر گذار عنوان کرد.

 به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 3 تهران، اسماعیل دوستی عضو شورای اسلامی شهر تهران با توصیف  منطقه 3 به عنوان پیشانی شهر تهران گفت :  اگر این پیشانی مرتب و منظم شود کل شهر تهران نیز تمیز به نظر می آید.


 دوستی در ادامه با اشاره به وجود معابر مهم و پرتردد در این منطقه اظهار داشت : خیابان های آفریقا، شریعتی و میرداماد جزو گرانترین خیابان های شهر تهران هستند از سوی دیگر در گذشته نیز  نسیم عصرگاه ده ونک باعث جذب فیروزگرها و مستوفی الممالک ها به این مکان شده و محلات  قلهک و رستم آباد نیز زمانی مقر حکومت بوده است.


وی با بیان اینکه منطقه 3 ویژگی های خوب دارد که آن را از بعضی از مناطق دیگر شهر تهران متمایز می کند، افزود: میزان تحصیلات و مدارج علمی شهروندان در این منطقه کمک زیادی به مدیریت شهری می کند، شهروندی که نسبت به زندگی و امور کاری خود فهیم باشد مطالباتی را هم که درخواست می کند با ذهنی آگاه انجام داده و نقش مشاور را برای مدیر اجرا می کند.


عضو شورای اسلامی شهر تهران، منطقه 3 با اشاره به اینکه  یکی از شاخص های رشد و توسعه شهر و کشور، سطح تحصیلات و آگاهی شهروندان نسبت به فعالیت های روزانه شان است  ادامه داد: جمعیت کم و درآمد بالا از شاخص های مهم این منطقه محسوب می شود که این ویژگی ها آن را از بعضی از مناطق دیگر شهر تهران مستثنی می کند.


دوستی اظهار کرد: شورای چهارم شورایی کالبدی و حرفه ای و به دور از مسائل سیاسی است بر همین اساس پس از گذشت 7 ماه از آغاز فعالیت این شورا، برنامه و متمم 5 ساله دوم شهرداری تهران و بودجه و اعتبار سال آینده شهر تهران به تصویب رسیده است.


عضو شورای اسلامی شهر تهران ابراز کرد: جلساتی با موضوعات بنزین، محیط زیست، آب و فاضلاب تهران، مسکن و شهرسازی، آموزش عالی و آموزش و پرورش با متولیان امر برگزار کرده ایم که نتایج آن در آینده ای نزدیک به اطلاع شهروندان خواهد رسید همچنین کمیته مشترکی با موضوع یافتن راهی برای حل مشکلات شهری تهران با نمایندگان مجلس تشکیل شده و موضوعات آن پیگیری می شود.


وی گفت: مدیریت شهری تهران مدیری قوی و ریسک پذیر است که در کارنامه دوره فعالیتش به عنوان شهردار تهران، پروژه های تاثیر گذاری مانند بزرگراه و تونل صدر- نیایش، تونل توحیدو بزرگراه امام علی(ع) را دارد که کارهای بزرگ و قابل تقدیری است.


دوستی افزود: همگی باید با تلاش شبانه روزی افق آینده را درجهت خدمت به شهروندان تهرانی ترسیم کنیم.


وی برنامه های کنونی شورای اسلامی شهر تهران را در جهت تقویت شهر تهران دانست و افزود: رابطه مدیران شهری و شورایاران با مردم بسیار اهمیت دارد چرا که بدون شهروند ما نیز حیاتی نداریم که  این موضوع  در بودجه سال 93 نمود پیدا کرده  است.


عضو شورای اسلامی شهر تهران ابراز کرد: شورای شهر برای تقویت شورایاری ها برنامه های مختلفی دارد که آن را در طی زمان به سرانجام می رساند اما از شورایاری ها نیز درخواست می کنم که ارتباطشان را با مردم پر رنگ تر کنند و مشکلات شهر را به شهرداری انعکاس دهند.  


وی همچنین در بازدید از بخش های مختلف شهرداری منطقه3 گفت : مدیران و کارکنان شهرداری جزء خادم ترین خدمت گذاران برای شهروندان هستند که شهروندان از روزی که متولد می شوند تا موقع مرگ با آن سر و کار دارند.  


شهردار منطقه 3 :کاهش بارترافیکی خیابان های شریعتی ، ولی عصر و میرداماد در سال آینده


در ادامه شهردار منطقه 3 تهران از اجرای طرح های ترافیکی در این منطقه خبر داد و گفت: بخش عمده‌ای از بار ترافیکی خیابان های شریعتی، ولیعصر(عج)، میرداماد و بزرگراه شهید حقانی و دیگر شریان های اصلی کاهش می‌یابد.


سلیمانی در جلسه مشترک شورایاری ها با عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: با استفاده از تخصص سه مشاور ترافیکی، موضوعات ترافیکی منطقه در سطح وسیعی طراحی و بازنگری می شود.


وی خاطرنشان کرد: شورایاری ها مجموعه ای از افراد ارزشمند، فهیم و کاردانی هستند که کمک شایانی به مجموعه شورای اسلامی شهر، شهرداری و شهروندان می کنند.


شهردار منطقه 3 تهران خاطرنشان کرد: با پیگیری ها و جلسات مشترک با مجموعه آب و فاضلاب اکثر نقاط منطقه تبدیل به کارگاه فاضلاب شده است که مرحله به مرحله تا 3 ماه آینده تکمیل خواهد شد.


وی در پاسخ به درخواست یکی از اعضای شورایاری در خصوص ایجاد فضاهای خدماتی ابراز کرد: با توجه به نیاز منطقه به فضاهای خدماتی، زمین هایی با پتانسیل فضاهای خدماتی را در صورت موافقت مالک به فضای خدماتی، فرهنگی و فضای سبز تبدیل کرده و در اختیار شهروندان قرار خواهیم داد.


 


در پایان این دیدار اسماعیل دوستی عضو شورای اسلامی شهر تهران که در سال 79 به مدت 30 ماه شهردار منطقه 3 تهران بود با کارکنان بخش های مختلف این منطقه  دیدار و گفت و گو و خاطرات حضور خود در منطقه  مرور کرد.  

نظر شما