يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۴:۲۹
کد خبر: ۷۵۶۴۲
|
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۴
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران:
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: هر چند کشور ما از نظر وجود ذخایر سوختی یکی از بزرگ ترین تولیدکنندگان انرژی در جهان محسوب می شود اما از نظر میزان استفاده از این ذخایر نیز یکی از مهم ترین مصرف کنندگان انرژی در دنیا به حساب می آید.
به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران،سید جعفر تشکری هاشمی افزود: انرژی محور مهم و رکن رکین توسعه پایدار است و استفاده بی رویه از انرژی، فرآیند هایی که منجر به توسعه می شود را به مخاطره می اندازد.

وی با اشاره به این که با استفاده غیر منظقی از انرژی، قدر این نعمت خدادادی را نمی دانیم و به راحتی آب خوردن آن را هدر می دهیم، اظهار کرد: از نظر شدت مصرف انرژی بعد از روسیه در جایگاه دوم دنیا قرار داریم و در حال حاضر میزان شدت مصرف انرژی در کشورمان 5 برابر متوسط جهانی است.

مهندس تشکری هاشمی با بیان این که انرژی در دنیای امروز به معنای موتور محرکه توسعه است، تصریح کرد: منابع انرژی را به راحت ترین شکل و به ساده ترین شیوه ممکن از بین می بریم، در صورتی که امروز در جهان، انرژی را نه به عنوان منبع مصرف بلکه به عنوان منشأ ثروت و قدرت تلقی می کنند.

معاون شهردار تهران در پایان با تأکید بر این که در حال حاضر ماشین سواری یکی از تفریحات جوانان محسوب می شود، خاطرنشان کرد: پُر کردن باک خودرو و دور زدن در خیابان ها به یکی از روش های گذران اوقات فراغت جوانان در تهران امروز تبدیل شده که به این منظور باید با آموزش و فرهنگ سازی نسبت به تغییر چنین رفتارهایی اقدام شود.

نظر شما