چهارشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۵۲
کد خبر: ۷۵۶۸۶
|
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۸
دانشيار دانشكده مهندسي عمران دانشگاه اميركبير خواستار شد:
نتايج بخشي از مقالات ارائه شده در «سيزدهمين كنفرانس بين‌المللي مهندسي حمل و نقل و ترافيك» در محور آموزش و فرهنگ‌سازي ترافيك از سوي روابط عمومي معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران منتشر شد.

به گزارش شهر در اين ارتباط يك دانشيار دانشكده مهندسي و محيط زيست دانشگاه صنعتي امير كبير از تصادفات رانندگي به عنوان يكي از عوامل اصلي تهديد كننده سلامت و جان انسان‌ها نام برد و گفت: در اين راستا راهكارهاي متفاوتي مانند افزايش جرايم رانندگي و توقيف وسايل نقليه متخلف مطرح مي‌باشند.
دكتر خسرو اويسي از آگاه‌سازي افراد به وسيله تبليغات و رسانه‌ها به عنوان يكي از مؤثرترين و كارآمدترين روش‌ها در خصوص فرهنگ¬سازی ترافيك نام برد و افزود: علاوه بر اين، در اين زمينه ورود افراد مشهور همچون هنرمندان و ورزشكاران نيز مي‌تواند بر قانونمندي مردم مؤثر باشد.
از سوي ديگر، حامد رضايي فر، كارشناس ارشد فن‌آوري اطلاعات، اطلاع‌رساني در حمل و نقل را يكي از راهكارهاي اجرایی به منظور كاهش ترافيك دانست و تأكيد كرد: به اين منظور يكي از بهترين روش‌هاي اطلاع‌رساني، ايجاد وب سايت‌هاي ترافيكي است كه داراي قابليت‌هاي ذاتي از قبيل تعامل با مخاطب، در دسترس بودن و پويایي است.
همچنين يك استاديار گروه مهندسي عمران دانشگاه رازی كرمانشاه نيز با تأكيد بر ارتقاي ايمني معابر و ارائه راهكارهايي به منظور كاهش حوادث و سوانح ترافيكي گفت: يكي از معضلاتی که در ارتباط با تسهيلات مربوط به عابران پياده مطرح است، عملكرد نامناسب گذرگاه¬های پیاده از جمله عدم كارآيي پل‌هاي عابر پياده است.
دكتر محسن زاهدي با اعلام اين كه 19 درصد عابران پياده در کشورمان به صورت بالقوه در معرض خطر تصادف قرار دارند، خاطرنشان كرد: يكي از مهم‌ترين نكات در این عرصه، ‌افزايش ايمني و كاهش تصادفات عابران از طريق ايجاد گذرگاه‌های پياده به ويژه احداث پل‌هاي عابر پياده است.
نظر شما